|
|
|
||
Předmět poskytuje vhled do základních přístupů a metod výzkumu ve vzdělávání. Znalosti z předmětu budou využity při řešení diplomového úkolu. Jejich dosažení je potřebné pro vstup do navazujících předmětů vyučovaných v 5. ročníku Příprava a zpracování diplomové práce I a II.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2023)
|
|
||
Student bude po ukončení předmětu schopen prokázat základní orientovanost v problematice kvantitativního a kvalitativního přístupu v pedagogickém výzkumu, prokázat dovednost kriticky zhodnotit modelové výzkumné zprávy, koncipovat jednoduchý design pedagogického výzkumu a na modelovém souboru analyzovat data. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Přímá výuka a zápočtový test: 25 hod; četba odborné literatury, samostudium: 35 hodin; úkoly v moodle: 25 hodin. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007.
HENDL, J. Kvalitativního výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. RABUŠIC, L., SOUKUP, M., & MAREŠ, P. Statistická analýza sociálněvědních dat (prostřednictvím SPSS). Brno: Masarykova univerzita, 2019.
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. Greger, D., Simonová, J., Chvál, M., & Straková, J. (Eds.). (2020). Když výzkum mění praxi. Deset příběhů učitelů a akademiků zapojených do akčního výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/publikace/akcni-vyzkum/ Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2024)
|
|
||
Přednáška, cvičení, samostudium, skupinová práce, diskuse, analýza dat. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
1. Úvod do pedagogického výzkumu (význam, obsah, základní přístupy a pojmy, etika pedagogického výzkumu) 2. Příprava a plánování kvalitativního výzkumu. 3. Příprava a plánování kvalitativního výzkumu II. 4. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu. 5. Příprava a plánování kvantitativního výzkumu II. Reflexe + opakování. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
1. Docházka na seminářích: 2. Splnění dvou úkolů (výběr ze tří) v Moodle v požadované kvalitě ve stanoveném termínu (max 5 + 5 bodů). Za pozdní odevzdání úkolu, pokud jej student odevzdá nejdéle 7 dní po uplynutí termínu, může student získat max 2 body /úkol. Úkoly jsou zveřejňovány postupně po odpřednášení příslušných témat. 3. Závěrečný test (max 15 bodů). Celkové hodnocení: 25 – 22 bodů: výborně 21 – 18 bodů: velmi dobře 17– 14 bodů: dobře 13 bodů a méně : neuspěl/a Test se bude konat online ve dvou řádných a jednom opravném termínu. Poslední úprava: Nekardová Barbora, Mgr. (28.01.2024)
|
|
||
Moodle podpora zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=14503 (bez hesla) Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (28.01.2023)
|