PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Asistentská praxe k oborovým didaktikám II - OPMN0N157A
Anglický název: Assistive Practice in Field Didactics II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Radka Wildová, CSc., mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Prerekvizity : OPMN0N150A
Je prerekvizitou pro: OPMN0N171A
Je záměnnost pro: OKMN0N157A
Anotace -
Kurz Asistentská praxe k oborovým didaktikám II je kurzem, ve kterém student prohlubuje své pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik, které studuje.
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je prohloubit u studentů pedagogicko-psychologické a oborově didaktické praktické zkušenosti z didaktik.
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Deskriptory
Studijní zátěž:

přímá výuka a praxe: 24 hodin

reflexe: 12 hodin

samostudium, příprava na praxi: 14 hodin

úkol v Moodle: 8 hodin
Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Literatura

Povinná literatura:

Vzhledem k provázanosti oborově didaktických předmětů s tímto předmětem jsou tituly povinné a doporučené literatury shodné s tituly předmětů Didaktika HV s praxí, Didaktika TV s praxí, Didaktika VV s praxí,

Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí I, Poznávání přírody s didaktikou I a Didaktika českého jazyka s praxí I a II.

 

Doporučená literatura:

Slavík, J., Stará, J., Uličná, K. & Najvar, P. et al. (2017) Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání.

Brno: Masarykova univerzita. 499 s. ISBN 978-80-210-8768-2.

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Metody výuky

Praxe

Reflexe

Příprava na asistentskou praxi

Úkoly v moodle

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (30.01.2023)
Sylabus -

Smyslem je, aby student tyto dovednosti získal nejen v konkrétních oborových didaktikách, ale aby je dokázal integrovat napříč školní výukou. Student v průběhu asistentské praxe vykonává různé činnosti, od hospitací, přes činnost asistenta učitele až po ověření si konkrétních didaktických postupů ve vlastních vyučovacích pokusech. V průběhu asistentské praxe studenti plní také úkoly zadané v kurzech jednotlivých oborových didaktik, které jsou korekvizitami Asistentské praxe I. Student si pro realizaci kurzu volí „vlastní“ školu a její 1. st. ZŠ a učitele, u kterého asistentskou praxi bude vykonávat. Každá aktivita studenta je studentem sebereflektována a učitelem na závěr denní výuky reflektována. O celém průběhu a organizaci praxe si student vede záznamy formou reflektivního deníku.

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (10.02.2023)
Podmínky zakončení předmětu

Studenti absolvují náslechovou praxi na zvolené škole u vybraného učitele a sledují činnost učitele a žáků, aby mohli splnit konkrétní úkol zadaný vedoucím paralelky. Úkoly vkládá student do moodle. Zápočet získá po vyhodnocení odevzdaných materiálů vedoucím asistentské praxe.

Pokyny od dr. G.Babušové budou předány na 1. on-line setkání 26.2.2024. Link bude zaslán 25.2.2024, další on-line setkání proběhne 13.5.2024. 

V případě potřeby/zájmu nabízím možnst realizace asisteční praxe na 1.stupni ZŠ Jeseniova, Praha 3. Napište mi email do 20.2. 2024. 

Poslední úprava: Babušová Gabriela, PhDr., Ph.D. (24.01.2024)
Studijní opory

Podpora (kurz) v moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15205

Poslední úprava: Marešová Zuzana, Mgr. (29.01.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK