|
|
|
||
Důraz je kladen na rozvíjení celé šíře dovedností studentů v oblasti komunikace se žáky, vytváření podnětného prostředí pro výuku, budování kvalitního sociálně emočního klimatu ve třídě, uplatňování přirozené autority u žáků, práce s výukovými cíli, didaktické analýzy učiva, volby metod a organizačních forem výuky, způsobů motivování žáků, hodnocení učení, pro učení a jako součásti učení. Je podporována kultivace osobitého pojetí výuky studentů, které je teoreticky podložené a argumentované.
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Cílem této pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky v praxi, ověřit učitelskou připravenost v autentickém prostředí třídy na 1.stupni ZŠ. Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Studijní zátěž: plnění portfoliových úkolů: 24 hodn plnění dílčích zápočtových úkolů a příprava na vlastní výuku (pedagogický deník): 24 hodin vlastní vyučování ve vybrané třídě na 1. stupni ZŠ: 48 hodin Odkaz na kurz v moodle: Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Zpracování pedagogického deníku dle instrukcí (práce s deníkem dle pokynů vyučujících jednotlivých paralelek). Pedagogický deník obsahuje: 1. TÝMOVÝ ÚKOL: RUŠIVÉ CHOVÁNÍ 2. POZOROVÁNÍ VYBRANÉHO ŽÁKA 3. 2 ZÁZNAMY Z HOSPITACE třídního učitele/ky 4. 2 HLOUBKOVÉ PŘÍPRAVY 5. ZPĚTNÉ VAZBY OD KOLEGYŇ/KOLEGŮ/VRSTEVNÍKŮ 6. ZPĚTNÉ VAZBY OD TŘÍDNÍCH UČITELŮ 7. ZPĚTNÉ VAZBY PRO KOLEGY/NĚ (vrstevníky/vrstevnice) VE VAŠEM TŘÍDNÍM TÝMU. Docházka (povoleny jsou 2 absence, jinak náhrady) Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Povinná literatura: KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK, 2009. ISBN 978-80-7290-418-1. STARÝ, K.; LAUFKOVÁ, V. Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1001-6. TOMKOVÁ, A. Program Čtením a psaním ke kritickému myšlení v primární škole. Praha: PedF UK, 2007. ISBN 978-80-7290-315-3. Rámcový vzdělávací program pro ZV. Praha: MŠMT, 2021,http://www.nuv.cz/t/rvp-pro-zakladni-vzdelavani Soubor kvalit studentovy práce na pedagogické praxi. (2008). Dostupné z http://kppg.pedf.cuni.cz/studium/uitelstv-pro-1-stupe-mgr/pedagogick-praxe-prezenn. Doporučená literatura: CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6. FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0043-7. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOPŘIVA, P.; NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2006. ISBN 80-901873-7-4. TOMKOVÁ, A., SPILKOVÁ, V., PÍŠOVÁ, M.. MAZÁČOVÁ, N., KRČMÁŘOVÁ, T., KOSTKOVÁ, K., KARGEROVÁ, J. Rámec profesních kvalit učitele. Hodnoticí a sebehodnoticí arch. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN: 978-80-87063-64-4. https://www.zacitspolu.eu/wp/wp-content/uploads/2020/10/serial-zas-doma_komplet_elektronicky.pdf https://aa.ecn.cz/img_upload/8b47a03bf445e4c3031ce326c68558ae/dvanact_overenych_metod_a4_web.pdf https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/files/2021/01/Kdyz_vyzkum_meni_praxi_text_knihy.pdf Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Praktická výuka na 1. stupni ZŠ a reflektivní semináře. Skupinové reflexe Mentorský rozhovor Vstevnické sebehodnocení Řešení situací z výuky Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Základním obsahem Učitelského praktika II je pravidelné vyučování v jedné třídě – tedy plánování, realizace a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky. Vyučování má gradační charakter od jednotlivých činností po celodenní tematické vyučování, s ohledem na profesně rozvojové cíle studentů. Důraz je kladen na fáze plánování, realizace a reflexe činností, sdílené v profesním dialogu s vysokoškolskými vyučujícími, fakultními učiteli a kolegy. Studenti systematicky reflektují profesní zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím doporučených sebehodnotících a hodnotících nástrojů.
Paralelka |A. Vodrážková- praxe bude probíhat na ZŠ Žvahov Paralelka Poche Kargerová bude konat praxi na ZŠ Lyčkovo nám. Paralelka T. Haklové bude konat praxi na ZŠ Kbely. Paraleka H.Hejlové bude konat praxi na ZŠ Mendelova. Praha 4. Paralelka B. Zemanové se bude konat praxi na ZŠ Petřiny - Sever. Paralelka M.Hoschlové se bude konat na ZŠ Kunratice Paralelka E. Glatzové se bude konat na ZŠ aralelka I. Stehlíkové Bassyové se bude konat na ZŠ Curie. Paralelka P. Vallin se bude konat na ZŠ Květnák Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|
|
||
Student/ka:
Poslední úprava: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (02.02.2025)
|