|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s teoriemi obecné didaktiky s důrazem na jejich implikace do současnosti a využitelnost v praxi české primární školy. Cílem předmětu je naučit studenty analyzovat vybrané didaktické teorie. Studenti se naučí správně formulovat vzdělávací cíl, na jeho základě vybírat učivo a plánovat efektivní výuku. Dále se naučí pracovat se současnými kurikulárními dokumenty a využívat nástroje efektivní komunikace. V předmětu student/ka aktivně pracuje s pedagogicko-psychologickým portfoliem.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Student se orientuje v základních didaktických pojmech, které dokáže zasadit do kontextu výuky. S oporou o znalost odborných textů, terminologie a základních teoretických východisek vysvětlí postup plánování výuky, analyzuje modelové výukové situace a na příkladech ilustruje výukové cíle, principy výukové komunikace, řešení rušivého chování. Odborně zpracuje obecně didaktický problém. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (05.09.2022)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 110 hodinám.
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
STARÁ, J., ZEMANOVÁ, B., HORSKÁ, B. (2020). Obecná didaktika I - Plánování výuky. Dostupné zde: https://cuni.futurebooks.cz/detail-knihy/obecna-didaktika-i-planovani-vyuky ŠEĎOVÁ, K., ŠALAMOUNOVÁ, Z., ŠVAŘÍČEK, R., SEDLÁČEK, M., MAJCÍK, M. a NAVRÁTILOVÁ, J. (2019). Výuková komunikace. Brno: Muni press. Legislativa. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/ministerstvo/urednik Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. MŠMT ČR [online]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/skolstvi-v-cr/strategie-2030 KNECHT, P. (2009). Co je dnes obsahem vzdělávání? Pedagogická orientace, 19(2), 120–127. Dostupné z: https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1228/937 Rámcový vzdělávací program pro základní školy, školní vzdělávací programy Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Přednášky, interaktivní semináře - diskuse ve skupině, analýzy videozáznamů a výukových materiálů (modelových lekcí aj.), plnění úkolů v Moodle, samostudium, studium odborné literatury. Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (13.09.2024)
|
|
||
https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=15246 heslo:2023 Poslední úprava: Stará Jana, doc. PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|