|
|
|
||
Předmět Didaktika III uzavírá úvodní teoreticko-praktický pohled na didaktiku francouzštiny jako cizího jazyka. Studenti se věnují v konkretizaci teoretických poznatků v oblasti produktivních i receptivních řečovým dovednostem ve vztahu k jazykovým prostředkům. Součástí kurzu jsou i analýzy učebnic vydaných pro věkovou skupinu 6-11 let a praktické ukázky možností práce s dalšími doplňkovými materiály v seminářích.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut (6h/semestr) Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu) Práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin (analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 12 hodin Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Max. 3 absence. Zpracování analýzy vybrané učebnice spolu s portfoliem rozšiřujících aktivit. Reflexe. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Povinná studijní literatura: TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.) VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8 BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)
Doporučená studijní literatura: CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.) (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN 227805075-3 COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.) Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
1.-2. týden – Hra jako nástroj rozvoje řečových prostředků (pokračování z kurzu Didaktika II) 3.-4. týden – Rozvoj poslechu s porozumění. Videoanalýza výuky. 5.-6. týden – Rozvoj čtení s porozuměním. Videoanalýza výuky. 7.-8. týden – Rozvoj mluvení a interakce. Videonalýza výuky. 9.-10. týden – Rozvoj dovednosti psaní. Videoanalýza výukových aktivit. 11.-12. týden – Konkretizace v učebnicích FLE pro věkovou skupinu 6–11 let, analýza, reflexe. Evaluace kurzu a autoevaluace. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
|