PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktika FJ III - OPMN0F256B
Anglický název: Didactics of French language III
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPBF4F041A
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
doc. PhDr. Mgr. Catherine Ébert-Zeminová, Ph.D.
Prerekvizity : OPMN0F202B
Anotace -
Předmět Didaktika III uzavírá úvodní teoreticko-praktický pohled na didaktiku francouzštiny jako cizího jazyka. Studenti se věnují v konkretizaci teoretických poznatků v oblasti produktivních i receptivních řečovým dovednostem ve vztahu k jazykovým prostředkům. Součástí kurzu jsou i analýzy učebnic vydaných pro věkovou skupinu 6-11 let a praktické ukázky možností práce s dalšími doplňkovými materiály v seminářích.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
Deskriptory
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 30 minut (6h/semestr)
Samostudium literatury (za semestr): 20 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu)
Práce se studijními materiály (za semestr): 10 hodin (analýza výukových situací a dokumentů)
Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 12 hodin
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu - francouzština

Aktivní účast ve výuce.

Max. 3 absence.

Zpracování analýzy vybrané učebnice spolu s portfoliem rozšiřujících aktivit. Reflexe.

Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
Literatura - francouzština

Povinná studijní literatura:

TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris : CLE International, 2006. ISBN 2-09-033068-6 (br.)

VANTHIER, H. : L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris : CLE International, 2009. ISBN 978-2-09-035348-8

BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.  Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris : CLE International, 2008. ISBN 978-2-09-035379-2 (br.)

 

Doporučená studijní literatura:

CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble : PUG, 2005. ISBN 2-7061-1301-4 (br.)

(coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. ISBN 227805075-3

COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris : Hachette FLE, 2014. ISBN 2-01-155214-1 (br.)

Evropské jazykové portfolio pro žáky a žákyně ve věku 6-10 let v České republice. Praha: Fortuna, 2001.

Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
Sylabus

1.-2. týden – Hra jako nástroj rozvoje řečových prostředků (pokračování z kurzu Didaktika II)

3.-4. týden – Rozvoj poslechu s porozumění. Videoanalýza výuky.

5.-6. týden – Rozvoj čtení s porozuměním. Videoanalýza výuky.

7.-8. týden – Rozvoj mluvení a interakce. Videonalýza výuky.

9.-10. týden – Rozvoj dovednosti psaní. Videoanalýza výukových aktivit.

11.-12. týden – Konkretizace v učebnicích FLE pro věkovou skupinu 6–11 let, analýza, reflexe. Evaluace kurzu a autoevaluace.

Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (27.01.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK