|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (29.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (29.01.2024)
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem interkulturní komunikační kompetence (IKK) ve vzdělávacím kontextu, především v kontextu výuky anglického jazyka. Cílem předmětu je i rozvoj IKK studentů tak, aby pomohli přispět k tvoření multikulturní společnosti otevřené diverzitě. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (21.03.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (29.01.2024)
Povinná literatura: Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita. Průcha, J. (2010). Interkulturní komunikace. Praha: Grada. Společný evropský referenční rámec pro jazyky: Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. Doporučená literatura: Byram, M. (1997). Teaching and assessing intercultural communicative competence. Clevedon: Multilingual Matters. Byram, M. (2000). Assessing intercultural competence in language teaching. Sprogforum 6(18), 8–13. Byram, M.; Nichols, A.; Stevens, D. (Eds.). (2001). Developing intercultural competence in practice. Great Britain: Multilingual Matters Ltd, 2001. Deardorff. D. K. (Ed.). (2009). The SAGE handbook of intecultural competence. USA: Sage Publications. Průcha, J. (2001). Multikulturní výchova. Teorie – praxe – výzkum. Praha: ISV Praha, 2001. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (29.01.2024)
Sylabus: Seznámení se s konceptem Interkulturní komunikační kompetence a Interkulturní výchovy a vzdělávaní, role IKK ve vzdělávacím procesu, terminologie |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Kateřina Novotná, Ph.D. (29.01.2024)
Aktivní účast na seminářích (1 absence - 80% docházky) Microteaching (prezentace) aktivity Sebereflexe (písemné sebehodnocení 1-2 strany) Závěrečný reflektivní rozhovor |