|
|
|
||
|
Seminář prohlubuje témata probíraná v metodologickém kurzu, případně v předmětech z okruhu filozofie výchovy, filozofie a problémů současného světa ve filozofické perspektivě. Cílem semináře je vzdělat studenta ve vědecké práci, naučit jej argumentovat, vést dialog, prezentovat výsledky svého bádání, seznámit jej s rozmanitými metodami filozofie výchovy a filozofie prostřednictvím diskuse s odborníky z oborů, jež souvisejí se studijním programem. Předpokládá se zapojení odborníků z Filosofického ústavu AV ČR na základě uzavřené dohody této instituce s Pedagogickou fakultou UK.
Doktorandský seminář slouží kromě výše uvedených cílů rovněž k prezentaci práce na disertaci:
Postup prezentace v rámci doktorského semináře:
1) Obhajoba rozšířené anotace dizertační práce v rámci Doktorandského semináře (Rozšířenou anotaci dizertace doktorand obhajuje nejprve u svého školitele v rámci předmětu Metodologický kurz - výzkumné a popularizační dovednosti.)
● Termín: typicky v 1. roce studia.
2) Rozpracované teze disertační práce
● Rozsah předložených tezí odpovídá rozsahu a teoretickému záběru disertační práce; teze musí obsahovat veškeré podstatné součásti struktury disertační práce.
● Termín: Typicky 2. rok studia, po dohodě se školitelem možný i 3. rok.
3) Kapitoly disertační práce
● Termín: každý rok počínaje 3. rokem studia.
Na doktorandském semináři mohou studenti dále prezentovat první verze příspěvků pro české nebo zahraniční konference a diskutovat první verze článků připravovaných v rámci odborných aktivit a sdílet zkušenosti ze studijních cest, konferencí či jiných akademických událostí.
Konkrétní požadavky na prezentace v doktorandském semináři stanoví školitelé na jednotlivých pracovištích.
V případě výjezdu na stáž či terénního výzkumu je student omluven z účasti, není však zbaven povinnosti vlastní prezentace.
Poslední úprava: Hauser Michael, doc. Mgr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
Atestace bude udělena za pravidelnou aktivní účast na semináři, prezentaci výsledků vlastní práce a kritickou diskusí nad prezentací druhých. Poslední úprava: Hauser Michael, doc. Mgr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
CHOTAŠ, J.; PRÁZNÝ, A.; HEJDUK, T. Moderní univerzita. Ideál a realita. Praha, Filosofia, 2015. ISBN 978-80-7007-419-0. Gutek, Gerald Lee. New perspectives on philosophy and education. Chicago: Loyola University, ©2009. xii, 452 s. ISBN 978-0-205-59433-7. Liessmann, Konrad Paul. Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění. Vyd. 1. Praha: Academia, 2008. 125 s. XXI. století; sv. 4. ISBN 978-80-200-1677-5. Liessmann, Konrad Paul. Hodina duchů: praxe nevzdělanosti: polemický spis. Překlad Milan Váňa. Vydání první. Praha: Academia, 2015. 133 stran. XXI. století; sv. 38. ISBN 978-80-200-2530-2. NEWMAN, J. H. Idea univerzity. Praha: Academia, 2014. ISBN 978-80-87183-67-0 Strouhal, Martin, ed. a Štech, Stanislav, ed. Vzdělání a dnešek: pedagogické, filosofické, historické a sociální perspektivy. Vydání první. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. 225 stran. ISBN 978-80-246-3558-3. ZALTA, E.N. Stanford encyclopedia of philosophy [online]. [Stanford, Calif.]: Stanford University, ©1997-. ISSN 1095-5054.https://plato.stanford.edu/. Poslední úprava: Hauser Michael, doc. Mgr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
Seminář, samostatná práce, konzultace. Poslední úprava: Hauser Michael, doc. Mgr., Ph.D. (23.10.2020)
|
|
||
|
Student je povinen se doktorandského semináře účastnit po celou dobu svého studia. Poslední úprava: Hauser Michael, doc. Mgr., Ph.D. (23.10.2020)
|