Theory of Education - OPDQ1P110Z
|
|
|
||
Cílem předmětu je otevřít se pluralismu v oblasti edukace. Teorie výchovy by měla doktorandovi oboru pedagogika posloužit jako mapa, která mu může ukázat cestu ve spletitosti pedagogických teorií, směrů a proudů.
Obsah: Teorie výchovy je jednou ze základních pedagogických disciplín, která se zabývá systematizací a uspořádáním věd o výchově, jejich cíli, metodami, formami, prostředky a podmínkami. Předmětem teorie výchovy jsou především různé teorie, směry a výchovné ideologie, poskytující řadu teoretických modelů a způsobů myšlení o výchovném procesu.
Absolvováním tohoto povinně volitelného předmětu mohou doktorandi, kteří nemají SZZ z pedagogiky, splnit svoji povinnost složit zkoušku z pedagogiky či pedagogické psychologie.
Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
Forma zkoušky: ústní Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|
|
||
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. BREZINKA, W. Východiska k poznání výchovy. Brno: L. Marek, 2001. GUTEK, G., L. Philosophical and Ideological Perspectives on Education. Needham Heights: Pearson Education, 1997. KWIECIŃSKI, Z., ŚLIWERSKI, B. Pedagogika. Warszawa: PWN, 2004. PROKOP, J. Pedagogika a ideologie. In: PROKOP, J., RYBIČKOVÁ, M. (Eds.) Proměny pedagogiky. Praha: PedF UK, 2005, 155-161. PROKOP, J. Škola a společnost v kritických teoriích 20. století. Praha: Karolinum, 2005. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1997. SINGULE, F. Pedagogické směry 20. století v kapitalistických zemích. Praha: SPN, 1966. ZELINA, M. Teórie výchovy. Hĺadanie dobra. Bratislava: SPN, 2004. Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (25.11.2024)
|