|
|
|
||
Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta.
Výuka je organizována tzv. monografickým způsobem.
Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat, a otázky, s nimiž se na vybrané publikace
hodlá obracet.
Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných
publikací získal.
Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Obhajoba v rámci předmětu. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše. PIAGET, Jean a INHELDEROVÁ, Bärbel. Psychologie dítěte. (Praha: SPN, 1970; Praha: Portál 1997-2007) Hlavní Piagetova díla (případně se spoluautory), k nimž je Psychologie dítěte úvodem (před lomítkem rok vydání originálu/za lomítkem první vydání anglického překladu) Language and thought in the child - 1923/1926 The child's conception of the world - 1926/1929 The child's conception of physical causality - 1927/1930 The moral judgment of the child - 1932/1932 The origins of intelligence in children - 1936/1952 The child's construction of reality - 1937/1954 The child's conception of number - 1941/1952 The child's construction of quantities - 1941/1974 Play, dreams and imitation in childhood - 1945/1951 The child's conception of time - 1946/1969 The child's conception of movement and speed - 1946/1970 The child's conception of space - 1948/1956 The child's conception of geometry - 1948/1960 The origin of the idea of chance in children - 1951/1975 The growth of logical thinking from childhood to adolescence - 1955/1958 The early growth of logic in the child - 1959/1964 (pozn. texty lze samozřejmě číst v kterékoliv reedici a ve francouzštině) GOODENOUGH, Florence L. (1975; 1926) Measurement of Intelligence by Drawings. New York: Arno Press. HARRIS, Dale B. Children's Drawings as Measures of Intellectual Maturity; A Revision and Extension of the Goodenough Draw-a-Man Test. New York, Harcourt, Brace & World, 1936. JIRÁNEK, František, HOLUBÁŘ, Zdeněk a LOMOVÁ, Božena. Otázky psychologie učení: chápání pořádacích a syntaktických vztahů u dětí. Praha: SPN, 1966. JIRÁNEK, František. Rozvoj myšlení žáků mladšího školního věku při učení základům dějepisu. Praha: Ústav pro učitelské vzdělání na UK v Praze, 1974. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Studenti jsou schopní vyhledat, nastudovat a diskutovat monografické psychologické publikace (vs. encyklopedické učebnice), relevantní pro jejich výzkumnou orientaci.
Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (08.10.2024)
|