PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Věcné učení - OPDP1Q116B
Anglický název: Case learning
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Vyučující: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Záměnnost : OD0513005
Je záměnnost pro: OD0513005
Anotace
Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta. Výuka je organizována tzv. monografickým způsobem. Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat, a otázky, s nimiž se na vybrané publikace hodlá obracet. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal.
Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
Podmínky zakončení předmětu

Obhajoba v rámci předmětu.

Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
Literatura

V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše.

PIAGET, Jean a INHELDEROVÁ, Bärbel. Psychologie dítěte. (Praha: SPN, 1970; Praha: Portál 1997-2007)

Hlavní Piagetova díla (případně se spoluautory), k nimž je Psychologie dítěte úvodem (před lomítkem rok vydání originálu/za lomítkem první vydání anglického překladu)

 Language and thought in the child - 1923/1926

 The child's conception of the world - 1926/1929

 The child's conception of physical causality - 1927/1930

 The moral judgment of the child - 1932/1932

 The origins of intelligence in children - 1936/1952

 The child's construction of reality - 1937/1954

 The child's conception of number - 1941/1952

 The child's construction of quantities - 1941/1974

 Play, dreams and imitation in childhood - 1945/1951

 The child's conception of time - 1946/1969

 The child's conception of movement and speed - 1946/1970

 The child's conception of space - 1948/1956

 The child's conception of geometry - 1948/1960  The origin of the idea of chance in children - 1951/1975

 The growth of logical thinking from childhood to adolescence - 1955/1958

 The early growth of logic in the child - 1959/1964

(pozn. texty lze samozřejmě číst v kterékoliv reedici a ve francouzštině)

GOODENOUGH, Florence L. (1975; 1926) Measurement of Intelligence by Drawings. New York: Arno Press. HARRIS, Dale B. Children's Drawings as Measures of Intellectual Maturity; A Revision and Extension of the Goodenough Draw-a-Man Test. New York, Harcourt, Brace & World, 1936.

JIRÁNEK, František, HOLUBÁŘ, Zdeněk a LOMOVÁ, Božena. Otázky psychologie učení: chápání pořádacích a syntaktických vztahů u dětí. Praha: SPN, 1966.

JIRÁNEK, František. Rozvoj myšlení žáků mladšího školního věku při učení základům dějepisu. Praha: Ústav pro učitelské vzdělání na UK v Praze, 1974.

Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
Výsledky učení

Studenti jsou schopní vyhledat, nastudovat a diskutovat monografické psychologické publikace (vs. encyklopedické učebnice), relevantní pro jejich výzkumnou orientaci.

 

Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (08.10.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK