|
|
|
||
Kurz je zaměřen na přestavení základních teoretických východisek procesu osvojování cizího jazyka v kontextu
formálního vzdělávání ve škole. Kromě postižení univerzálních procesů je pozornost věnována také problematice
individuálních rozdílů mezi žáky a studenty, včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami – žáků se zdravotním
postižením, jejich jazykový handicap brání úspěšnému osvojování cizího jazyka.
Témata:
Teorie osvojení cizího jazyka.
Vnitřní faktory v procesu osvojování cizího jazyka.
Vnější faktory v procesu osvojování cizího jazyka.
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v procesu osvojování cizího jazyka. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Přehledová studie na vybrané téma (po dohodě s vyučujícím), výstup ve formě kolokvia. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
ELLIS, Rod. Second Language Acquisition. Oxford Introductions to Language Study. Oxford, New York: Oxford University, 1997. ELLIS, Rod. The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press, 2008. KRASHEN, Stephen D. Second language acquisition and second language learning. Oxford: Pergamon, 1981. ISBN: 0- 08-025338-5. KUCHARSKÁ, Anna a ŠPAČKOVÁ, Klára. Foreign language aptitude of Czech pupils with specific learning disabilities. Education and Science without borders, 2014, vol. 5, no. 9, s. 105-110. LIGHTBOWN, Patsy a SPADA, Nina Margaret. How languages are learned. 4th ed. Oxford: Oxford University Press, 2013. Oxford handbooks for language teachers. ISBN 978-0-19-454126-8. MITCHELL, Rosamond a MYLES, Florence. Second language learning theories. London: Arnold, 1998. ISBN 0-340- 66312-X. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/enhancements/fy0640/98020001-d.html MUÑOZ, Carmen. Age-related differences in foreign language learning. In R. DeKeyser (Author), Practice in a Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology, (Cambridge Applied Linguistics). Cambridge: Cambridge University Press, 2008, s. 229-255 PARRY Thomas. S. a STANSFIELD, Charles W. (Eds.). Language in education: Theory and practice 74. Language aptitude reconsidered (s. 67-125). Washington, DC, US: ERIC Clearinghouse on Languages and Linguistics/CAL; Englewood Cliffs, NJ, US: Prentice Hall Regents/Prentice Hall, 1990. ROBINSON, Peter. Aptitudes, abilities, contexts, and practice. In R. DeKeyser (Author), Practice in a Second Language: Perspectives from Applied Linguistics and Cognitive Psychology (Cambridge Applied Linguistics). Cambridge: Cambridge University Press, 2008, s. 256-286 SKEHAN, Peter. A cognitive approach to language learning. Oxford: Oxford University Press, 1998. Oxford applied linguistics. ISBN 0-19-437217-0. SPARKS, Richard a Leonore. GANSCHOW. Aptitude for Laerning a Foreign Lanugage. Annual Review of Applied Linguistics, 2001, vol. 21, s. 90-11. ŠPAČKOVÁ, Klára a Anna KUCHARSKÁ. Nabývání rovin cizího jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Pedagogika, 2012, vol. 52, n. 1-2, s. 190-204. ISSN 0031-3815 Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|