|
|
|
||
Cílem předmětu je konzultované studium odborné literatury relevantní pro odbornou orientaci studenta. Výuka je
organizována tzv. monografickým způsobem. Na konzultaci si student dojedná konkrétní publikace, které chce prostudovat,
a otázky, s nimiž se na vybrané publikace hodlá obracet. Atest student získává, když na setkání s vyučujícím přednese a
obhájí odpovědi, které na své otázky ze studovaných publikací získal. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Obhajoba v rámci předmětu. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
V předmětu je nutné prostudovat tři monografie. Jedna musí být v angličtině. Minimálně dvě si student vybírá z následujícího seznamu; jednu může zvolit na základě vlastní rešerše. AVEDON, Elliott M. a SUTTON-SMITH, Brian (Eds.). The study of games. New York: Wiley, 1971. BATESON, Patric a MARTIN, Paul. Play, playfulness, creatitivy and innovation. Cambridge: Cambridge University Press, 2013. BREWSTER, Paul G. American nonsinging games. Norman: University of Oklahoma Press, 1953. CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1998. EĽKONIN, Daniel B. Psychológia hry. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatel’stvo, 1983. ERIKSON, Erik. Toys and reason. Stages in the ritualization of experience. London: Marion Boyars, 1978. FINK, Eugen. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. GOMME, Alice Bertha. Traditional games of England, Scotland, and Ireland. Vol. I.–II. London: David Nutt, 1894-1898. HERRON, Rita B. a SUTTON-SMITH, Brian (Eds.). Child´s play. New York: Wiley, 1971. HUIZINGA, Johan. Homo ludens: o původu kultury ve hře. Praha: Mladá fronta, 2001. JUUL, Jesper. Half-real. Video games between real rules and fictional worlds. Cambridge, MA: The MIT Press, 2011. KLUSÁK, Miroslav a KUČERA, Miloš. Dětské hry – games. Praha: Karolinum, 2010. MILLAROVÁ, Susanna. Psychologie hry. Praha: Panorama, 1978. OPIE, Iona a OPIE Peter. Children's games in street and playground. Oxford, Oxford University Press, 1969. PIAGET, Jean. Play, dreams and imitation in childhood. New York: Norton, 1951. SUTTON-SMITH, Brian. The ambiguity of play. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1997. SUTTON-SMITH, Brian. The games of New Zealand children. Berkeley: University of California Press, 1959. SUTTON-SMITH, Brian (Ed.). The folkgames of children. Austin: University of Texas Press, 1972. YEE, Nick. The Proteus Paradox. How online games and virtual worlds change us - and how they don’t. New Haven, CT: Yale University Press, 2014. ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 1. Hry v přírodě. Praha: Olympia, 1985. ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 2. Hry v klubovně. Praha: Olympia, 1986. ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 3. Hry na hřišti a v tělocvičně. Praha: Olympia, 1987. ZAPLETAL, Miloš. Velká encyklopedie her. Svazek 4. Hry ve městě a na vsi. Praha: Olympia, 1988. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Studenti jsou schopní vyhledat, nastudovat a diskutovat monografické psychologické publikace (vs. encyklopedické učebnice), relevantní pro jejich výzkumnou orientaci.
Poslední úprava: Klusák Miroslav, PhDr., CSc. (08.10.2024)
|