|
|
|
||
Kurz je zaměřen na seznámení s metodami používanými ve výzkumu v didaktice matematiky a s výzkumy českými i zahraničními týkajícími se tématu práce doktoranda. Zpracováním rešerše doktorand prokazuje hlubší znalost současného stavu poznání ve zvolené oblasti, přičemž rozlišuje hlavní výzkumné proudy od okrajových. Rešerše se může stát základem kapitoly Teoretické pozadí v disertační práci.
Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Doktorand čerpá z literatury (knih, sborníků, časopisů) zaměřené k tématu své práce. Základní literatura je k dispozici v tzv. Zlatém fondu KMDM. Dále čerpá z online odborných databází, které jsou na PedF k dispozici (např. Scopus, Springer, ScienceDirect, WOS). Výběr z odborné literatury: Bishop, A.J. et al. (eds.), International Handbook of Mathematics Education 1/2, Kluwer Academic Publishers,1996 Bishop, A.J. (ed.). Second International Handbook of Mathematics Education 1/2, Kluwer Academic Publishers, 2003 Biehler R. et al. (eds.), Didactics of Mathematics as a Scientific Discipline, Kluwer Academic Publishers, 1993 Nickson, M. Teaching and Learning Mathematics, Cassell, London and New York, 2000 Sierpinska, A. a Kilpatrick, J. (eds.) Mathematics Education as a Research Domain: A Search for Identity 1/2, Kluwer Academic Publishers, 1998 Gavora, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996 Grows, D. (ed.) Handbook of research on mathematics teaching and learning. New York: Macmillan, 1992 Lyn, D., English, Handbook of International Research in Mathematics Education, LEA, 2002 Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 1998 Strauss, A., Corbinová, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky zakotvené teorie, Brno: 1999 Hejný, M. a kol. Teórie vyučovania matematiky 2. Bratislava: SPN, 1991 Hejný, M. a Kuřina, F. Dítě škola matematika. Praha: Portál, 2009 Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Vypracování návrhu metodologie vlastního výzkumu a rešerše odborné literatury. Obhajoba v rámci předmětu. Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je: - zorientovat se v různých výzkumných metodách používaných v didaktice matematiky a vybrat metody vhodné pro vlastní výzkum - připravit projekt vlastního výzkumu včetně návrhu způsobu analýzy dat, případně zrealizovat předexperiment - zorientovat se v současném výzkumu v didaktice matematiky u nás i v zahraničí - zařadit vlastní výzkum do domácího a světového kontextu - zpracovat rešerši odborné literatury na téma disertační práce Poslední úprava: Vondrová Naďa, prof. RNDr., Ph.D. (08.10.2020)
|