|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (08.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (08.10.2020)
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodologií hudebně pedagogického a částečně rovněž pedagogického výzkumu v co nejširším kontextu historickém a současném, domácím a zahraničním. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (08.10.2020)
Základní literatura: HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. HENDL, Jan a Jiří REMR. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1192-1. CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3. ŠEVČÍKOVÁ, Veronika. Studentské odborné texty jako problém. Ostrava: Ostravská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7464-766-6. VÁŇOVÁ, Hana, SKOPAL, Jiří. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1367-3.
Rozšiřující literatura: DEMARRAIS, K., LAPAN S. D. (EDS.). Foundations for Research: Methods of Inquiry in Education and the Social Sciences. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2004. FUKAČ, Jiří. Hudební pedagogika: koncepce a aplikace hudebně výchovných idejí v minulosti a přítomnosti. Brno: Filozofická fakulta MU, 2000. ISBN 80-210-2458-5. CHRÁSKA, Miroslav. K současným trendům pedagogického výzkumu ve světě: pro studenty pedagogické fakulty Univerzity Palackého. Olomouc: Univerzita Palackého, 1995. ISBN 80-7067-469-5. MAŇÁK, Josef, ŠVEC, Vlastimil, ŠVEC, Štefan, ed. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2005. ISBN 80-7315-102-2. MCKENZIE, George, POWELL, Jackie, USHER, Robin. McKenzie, GeorgeUnderstanding Social Research: Perspectives on Methodology and Practice (Social Research & Education Studies). London: Falmer Press, 1997. ISBN 0-7507-0720-8.
Doporučená literatura: COHEN, Louis, MANION, Lawrence, MORRISON, Keith. Research Methods in Education. New York: Routledge, 2011. ISBN 978-0415583367. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka prro uživatele. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1966-8. HOLAS, Milan, VÁŇOVÁ, Hana, DUZBABA, Oldřich. Metody a techniky výzkumu v hudební výchově. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. KATUŠČÁK, Dušan (et al.). Jak psát závěrečné a kvalifikační práce: jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-45-4. PUNCH, Keith. Úspěšný návrh výzkumu. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-468-7. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (08.10.2020)
Závěrečný publikační výstup prezentuje osvojené znalosti a dovednosti. |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (08.10.2020)
Obsahové celky: Metodologie hudebně pedagogického a pedagogického výzkumu: 1. Metodologická východiska výzkumu v hudební výchově a hudební pedagogice, 2. Vědecký výzkum v pedagogice, výzkum kvalitativní a kvantitativní, 3. Metody a techniky hudebně pedagogického výzkumu, 4. Logika pedagogického vědeckého výzkumu a teoretická východiska pedagogického výzkumu, 5. Realizace výzkumu v hudební pedagogice, 6. Analýza a diskuse příkladových hudebně pedagogických výzkumů.
Metodika tvorby a prezentace odborných textů: 1. Studentské odborné texty v systému současného českého vysokoškolského studia s důrazem na práce graduační, 2. Odpovědnost za odborné texty a etika badatelské práce, hlavní znaky odborných textů, 3. Odborné texty z hlediska jejich koncepce a obsahu, 4. Citace v textu a bibliografické citace, 5. Kanonické části odborných textů, 6. Jazyk a formální úprava odborných textů, 7. Prezentace odborných textů, 8. Hodnotitelé a způsoby hodnocení odborných textů, 9. Odborné texty v oborovém kontextu, 10. Odborná literatura k tvorbě, publikování a prezentaci odborných textů.
Praktická práce s problematickými studentskými odbornými texty.
Závěrečný publikační výstup prezentuje osvojené znalosti a dovednosti. |