|
|
|
||
|
V průběhu semestru studenti navštíví různá zařízení: základní školu - 1. a 2. stupeň, různé typy středních škol a seznámí se s reálnými podmínkami pedagogické praxe. Při návštěvách škol a vyučovacích hodin si studenti pořizují písemné záznamy o průběhu praxe. Praxe je zakončena reflexním seminářem. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou studenti seznámeni garantem praxí před jejím zahájením. O konkrétních podmínkách je možné se informovat u garanta/učitele paralelní skupiny.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Cíle předmětu: Studující prokáží znalosti vzdělávacího systému České republiky, charakterizují odlišnosti jednotlivých stupňů a druhů škol a školských zařízení včetně jejich zřizovatelů. Zaznamenají a analyzují pozorované výchovně-vzdělávací situace a diskutují o nich. Výsledky učení v tematických oblastech: 1. Studující interpretuje zkušenosti z návštěv jednotlivých školských zařízení v předmětu Orientační praxe s reflexí pro další studium. 2. Na základě získaného přehledu o různých typech škol a školských zařízení dokáží studující popsat jejich specifika. 3. S využitím zpracovaných pozorovacích archů dokáží studující na reflektivním semináři argumentovat různé pedagogické situace v nich zaznamenané. 4. Na základě získaných informací během praxe studující vysvětlí činnost školního poradenského pracoviště a jednotlivých členů (výchovný poradce, metodik prevence, školní psycholog, školní speciální pedagog)
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (06.01.2024)
|
|
||
|
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 5 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 15 hodin. Seminární práce 10 hodin, příprava na zápočet 5 hodin. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
|
Pro udělení zápočtu je nutná účast na úvodním a závěrečném semináři, 100 % docházka do jednotlivých školských zařízení a zpracování a odevzdání písemných reflexí z náslechů ve formě portfolia. Studující má na složení zápočtu 3 pokusy, z toho 2 opravné. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
|
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. MUSILOVÁ, M. (2004). Individuální praxe - metodika a cvičebnice. Olomouc: Univerzita Palackého. MUSILOVÁ, L.; MUSIL, J. (2001). Asistentská praxe. Olomouc: Univerzita Palackého. ŠVEC, V.; FILOVÁ, H.; ŠIMONÍK, O. (2000). Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita.
Webové stránky škol a školských zařízení, která budou v rámci Orientační praxe navštěvována. Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Student vykoná praxi v rozsahu jednoho semestru (celkem 60 hodin činností za semestr): 2 hodiny úvodního semináře 4 hodiny závěrečného reflektivního semináře 18 - 20 hodin hospitační a reflektivní činnosti ve škole 34 - 36 hodin samostatné práce a plnění úkolů (vyplňování pozorovacích archů a tvorba portfolia, které bude prezentováno na závěrečném reflektivním semináři), včetně samostudia Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8014 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (20.12.2023)
|
|
||
|
Studující:
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
