|
|
|
||
Předmět je úvodním vstupem do teorie výuky, představuje základní terminologický aparát, orientaci v kurikulárním kontextu a rámec pro uvažování v oborových didaktikách. Vede studující k odbornému popisu výukových situací a k porozumění výukovým metodám. Vytváří předpoklady pro navazující didaktické předměty, které budou zaměřené na analýzu modelů strategického vyučování a na plánování a evaluaci výuky.
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (11.09.2019)
|
|
||
Studující se orientuje ve struktuře národního a školního kurikula na 2. stupni ZŠ a SŠ. Vhodně použije základní didaktickou terminologii k popisu výukové situace. Vysvětlí způsob a podmínky realizace vybraných výukových strategií, uvede odborné důvody pro jejich využívání. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (11.09.2019)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky je 1 hodina, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Podmínkou zakončení předmětu je splnění závěrečného testu. Test obsahuje uzavřené a otevřené otázky, týkající se témat v rozsahu přednášek a uvedené odborné literatury. Test ověřuje splnění cíle předmětu, tj. zejména znalosti a porozumění vybraným didaktickým kategoriím, orientaci v kontextu kurikula na 2. stupni ZŠ a SŠ, porozumění výukovým metodám a strategiím, schopnosti odborného zdůvodňování. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Ginnis, P. ([2017]). Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka. Praha: EDUkační LABoratoř. Národní ústav pro vzdělávání: Rámcové vzdělávací programy [Online]. (2019). Retrieved from http://www.nuv.cz/t/rvp Petty, G. (2013). Moderní vyučování (6., rozš. a přeprac. vyd.). Praha: Portál.Kalhous, Z., & Obst, O. (2009). Školní didaktika (Vyd. 2.). Praha: Portál. Starý, K., & Laufková, V. (2016). Formativní hodnocení ve výuce. Praha: Portál. Vališová, A., Kasíková, H., & Bureš, M. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Praha: Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Praha: Grada. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (18.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
|