|
|
|
||
Z odborného hlediska předmět navazuje na již absolvované předměty, které vhodně prakticky doplňuje a rozvíjí. Má charakter odborný, motivační a socializační. Studenti se seznamují ve vybraných školách, školských a dalších zařízeních s podporou zdraví.
Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je prohloubit kompetence studentů v bakalářském studiu oboru výchova ke zdraví se silným motivačním akcentem na povolání, ve kterých se mohou uplatnit absolventi tohoto studia. Studující prokáže znalosti implmentace výchovy ke zdraví v kurikulu, analyzuje výukovou jednotku z hlediska výchovy ke zdraví, naplánuje, realizuje a reflektuje mikrovýstup ve výuce. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 2 kredity dle ECTS. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 12 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 16 hodin, příprava na zápočet 5 hodin. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích, realizace mikrovýstupu, průběžné plnění úkolů v zadaných termínech v plném rozsahu, společná reflexe praxe na semináři. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Havlínová, M., kopřiva, P., & a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál. Kaplánek, M. a kol. (2017). Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál. Kopřiva, K. (2013). Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál. Matoušek, O. a kol. (2014). Podpora rodiny: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál. Nejedlá, M, a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1.lékařská fakulta Klinika adiktologie. Úlehla, I. (2005). Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství. Vodáčková, D. a kol. (2012). Krizová intervence. Praha: Portál. https://www.podporainkluze.cz Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Přehled výukových témat: 1. Aktivity ve volnočasových zařízeních, školních klubech, komunitních centrech, rodinných a mateřských centrech, pro utváření zdravotní gramotnosti. Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|
|
||
Studující - uvede příklady implementace výchovy ke zdraví v kurikulu, vhodně použije základní terminologii - uvede příklady rizik ohrožujících pohodu a zdraví ve škole, navrhne příklady preventivních opatření - analyzuje vybranou výukovou jednotku z hlediska podpory zdraví - analyzuje a s oporou o argumenty diskutuje vybranou strategii podpory zdraví z pohledu školy či školského zařízení - uvede příklady spolupráce školy a dalších subjektů v oblasti podpory zdraví a zhodnotí jejich význam - naplánuje a realizuje mikrovýstup ve výuce v oblasti výchovy ke zdraví, navrhne alterace Poslední úprava: Mácha Petr, Mgr. (20.09.2024)
|