|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s možnostmi podpory zdraví v různých institucích státního, soukromého a neziskového sektoru.
Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|
|
||
Studenti objasní různé strategie podpory zdraví v kontextu cílových skupin obyvatelstva. Porovnává různé motivační prostředky a metody k dosažení podpory zdraví v holistickém pojetí ve společnosti. Využívá získané poznatky k vlastní profesní orientaci. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 78 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, na 1 hodinu cvičení 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Tvorba seminární práce 7 hodin. Příprava na zápočet 9 hodin. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Úspěšné splnění předmětu předpokládá aktivní účast v semináři a vypracování zadaných seminárních úkolů. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
Vališová,A., Kovaříková,M. (2021) Obecná didaktika.Grada Ginnis, P. (2017). Efektivní výukové nástroje pro učitele. Edulab. Kyriacou, Ch. (1996). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál. Poslední úprava: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (11.02.2024)
|
|
||
1. Podpora zdraví na úrovní státní správy a samosprávy. 2. Podpora zdraví v soukromém sektoru. 3. Neziskové organizace. 4. Motivace k podpoře zdraví podle cílových skupin. 5. Neformální vzdělávaní a utváření zdravotní gramotnosti. 6. Didaktické zásady a jejich aplikace podle tematických oblastí výchovy ke zdraví. 7. Komunikační dovednosti učitele výchovy ke zdraví. Komunikace s rodiči, žáky, kolegy. pedagogická interakce a komunikace v hodinách výchovy ke zdraví. 8. Učitel výchovy ke zdraví jako nositel společenských hodnot. Profesní etika. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (18.11.2024)
|
|
||
Student/ka: - definuje základní pojmy - používá pojmy ve správných souvislostech - uvede příklady podpory zdraví na úrovni státní správy a samosprávy - porovná možnosti státu a soukromého sektoru v oblasti podpory zdraví - vyjmenuje neziskové organizace působící v oblasti podpory zdraví - uvede příkkady dobré praxe v oblasti podpory zdraví - porovná možnosti formálního a neformálního vzdělávání v oblasti podpory zdraví a utváření zdravotní gramotnosti - aplikuje obecné didaktické zásady na oblast výchovy ke zdraví - diskutuje o významu a rozvoji komunikačních dovedností učitele výchovy ke zdraví - zváží rizika a úskalí komunikace v hodinách výchovy ke zdraví - diskutuje o významu učitele VkZ jako nositele společenských hodnot - navrhne etické zásady vhodné pro učitele VkZ Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (24.01.2025)
|