Studium specifických možností malby, kresby a grafického výtvarného jazyka. Propojení médií, včetně počítače. Koncept studijní tvorby a volných autorských interpretací skutečnosti. Otevřená orientovanost založená na studiu vybraných autorit. Inspirace, autorské odkazy a vlastní autorská práce. Zkoumání neperspektivních iluzí. Práce v cyklech na společných tématech.
V distanční formě: On-line zadávání úkolů / Konzultace / Společná hodnocení v MTeams a písemné rešerše. +
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Study of specific possibilities of painting, drawing and graphic art language. Media connections, including computers. The concept of study work and free author interpretations of reality. Open orientation based on the study of selected authorities. Inspiration, author's links and own author's work. Exploring non-perspective illusions. Work in cycles on common topics.
In distance form: On-line assignment / Consultations / Joint evaluations in MTeams and written searches. +
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu -
Účast na seminářích, resp. výtvarné reflexe všech základních témat výuky. V případě verze distanční - účast na on-line seminářích a konzultacích. Portfolio prací obsahující soubory kreseb, maleb a v případě přístupu do Gr. dílny, také tisků. Znalosti a orientovanost v historii a současnosti vybrané produkce zástupců české a mezinárodní volné tvorby v 2D. Obhajitelné řešení semestrální teoretické studie, reflektující téma a zadanou odbornou literaturu a webové odkazy. Ústní zkouška / zkouška on-line.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Attendance at seminars, resp. artistic reflections on all basic topics of teaching. In the case of the remote version - participation in online seminars and consultations. A portfolio of works containing sets of drawings, paintings and in the case of access to Gr. workshops, also prints. Knowledge and orientation in the history and present of selected productions of representatives of Czech and international freelance work in 2D. Defensible solution of a semester theoretical study, reflecting the topic and assigned professional literature and web links. Oral exam / online exam.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Doporučená studijní literatura SRP, KAREL.: Typlt – Vrstevnice křiku. Galerie u Betlémské kaple, Praha 2021. ISBN 978-80-906806-8-5 KOKOLIA, Vladimír.: Šárka Trčková. Trigon-Knihy, s. r. o., Praha 2018. ISBN 978-80-87908-81-9 Katalogy a webové stránky Grafiky roku a Boudníkovy ceny Webové stránky Grapheionu a Hollaru MoMA Art Terms | Tate Česky « The Albertina Museum Vienna Artnet
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Metody výuky -
Souvislá práce na cyklu prací 2D reagující na zjištění a zkušenosti z předcházejících semestrů. Společné téma bude realizováno podle plánu LS v individuálních souborech. Semestr se má stát příležitostí programově opustit pozici pozorovatele a vstoupit do pozice kreativní, interpretační a experimentální. Závěrečné portfolio bude dokumentem dokládajícím průběh výtvarné realizace s odkazy na práce, studenty respektovaných, autorit, s metodickými poznámkami učitelských inspirací. V polovině semestru spoluúčast na individuálním průběžném hodnocení.
Kurz bude pravděpodobně veden hybridní formou (kombinace prezenční a distanční výuky, dle dané epidemiologické situace).
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Continuous work on a 2D work cycle responding to findings and experiences from previous semesters. The common theme will be implemented according to the LS plan in individual files. The semester is to become an opportunity to leave the position of an observer and enter a creative, interpretive and experimental position. The final portfolio will be a document documenting the course of artistic realization with references to works, students of the respected, authorities, with methodological notes of teacher inspirations. In the middle of the semester, participation in individual continuous assessment. The course will probably be conducted in a hybrid form (combination of full-time and distance learning, depending on the epidemiological situation).
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Sylabus -
Sylabus se může měnit dle aktuální situace a podle zájmu studentů:
1. sem. – Zadání LS. Příprava autorských konceptů semestru. Shrnutí použitelných technik k realizaci semestrálních výstupů. Debata o vybraných realizacích a inspirativních postupech současných tvůrců.
2., 3. sem. – Studie z domova jako základ pro příští autorské interpretace tématu. Koncept, forma a experiment. Výtvarné (Kokoliovské) etudy zkoumající proměny prostoru v kresbě.
4., 5., 6. sem. – Přechod k médiu malby. Od malých malířských skic ke kontinuální práci na větších formátech. Kolážové variace k autorským řešením. Společné konzultace.
7., 8. sem. – Barevný dřevořez, lino, nebo lept na semestrální téma z více desek (2+)…
9., 10. sem. – Návrat k větším malířským formátům. Výběr podkladů k počítačové verzi práce na tématu
11. sem. – Dokončení digitálního souboru /práce s vrstvami/ pro počítačový tisk, nebo projekci.
12. sem. – Kompletace a představení semestrálních prací do zkouškového souboru. Příprava portfolia dokládajícího vývoj práce. Poslední termín odevzdání teoretické semestrální práce.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
Sylabus se může měnit dle aktuální situace a podle zájmu studentů:
1. sem. – Zadání LS. Příprava autorských konceptů semestru. Shrnutí použitelných technik k realizaci semestrálních výstupů. Debata o vybraných realizacích a inspirativních postupech současných tvůrců.
2., 3. sem. – Studie z domova jako základ pro příští autorské interpretace tématu. Koncept, forma a experiment. Výtvarné (Kokoliovské) etudy zkoumající proměny prostoru v kresbě.
4., 5., 6. sem. – Přechod k médiu malby. Od malých malířských skic ke kontinuální práci na větších formátech. Kolážové variace k autorským řešením. Společné konzultace.
7., 8. sem. – Barevný dřevořez, lino, nebo lept na semestrální téma z více desek (2+)…
9., 10. sem. – Návrat k větším malířským formátům. Výběr podkladů k počítačové verzi práce na tématu
11. sem. – Dokončení digitálního souboru /práce s vrstvami/ pro počítačový tisk, nebo projekci.
12. sem. – Kompletace a představení semestrálních prací do zkouškového souboru. Příprava portfolia dokládajícího vývoj práce. Poslední termín odevzdání teoretické semestrální práce.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)