Kurz propojuje teoretické znalosti s praktickými. Vychází ze schopnosti studentů spojovat řemeslné a technologické znalosti s autentickou zkušeností autorské tvorby. Propojení se znalostmi z oborové teorie umění obou disciplín je základem profesní výbavy učitele výtvarné výchovy. Cílem kurzu je rozvíjet potenciality studentů a posilovat jejich schopnost kriticky o souvislostech semestru uvažovat a mluvit.
Ústřední téma, na němž student pracuje v průběhu studia je postavené na třech pozicích - výtvarné, teoretické a didaktické. Reflexí vlastní tvorby hledají studenti obecné principy oborové didaktiky. Svoji tvorbu dávají do souvislostí se současnými i historickými uměleckými formami, které systematicky studují a zkoumají (seminární práce). Na základě analýzy konkrétních výtvarných výstupů formulují studenti takové pojetí výuky výtvarné výchovy, které reaguje na katedrální podněty ve společných diskusích. Úvodní setkání Já jako autor, já jako pedagog I. Já jako autor, já jako pedagog II. Individuální konzultace
Poslední úprava: Straková Hana, Ing. (23.09.2019)
The course combines theoretical knowledge with practical. It is based on the students' ability to combine craft and technological knowledge with authentic authorial experience. The connection with the knowledge from the field theory of art of both disciplines is the basis of the professional equipment of a teacher of art education. The course aims to develop students' potential and strengthen their ability to think critically and speak about the context of the semester. The central theme on which the student works during the study is built on three positions - art, theoretical and didactic. By reflecting on their work, students look for general principles of subject didactics. They relate their work to contemporary and historical art forms, which they systematically study and research (seminar work). Based on the analysis of specific art outputs, students formulate a concept of teaching art education that responds to cathedral stimuli in joint discussions. Introductory meeting I as an author, I as a teacher I. I as an author, I as a teacher II. Individual consultations.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (25.02.2022)
Podmínky zakončení předmětu
Společná prezentace výsledků semestru – typografické makety knihy, využívající grafické techniky jako východiska netypografických vizuálních prvků v knize.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (10.07.2019)
Literatura
Volná grafika: MICHÁLEK, ONDŘEJ.: „Magie otisku, grafické techniky a technologie tisku“, Barrister & Principal 2016, ISBN: 978-80-7485-098-1 http://hollar.cz/grafika-roku-cat/ Užitá grafika: DOČEKALOVÁ, PETRA, a kol., „Typo 9010“, BIGGBOSS Praha, 2015. ISBN 978-80-906019-5-6 ŠTORM, FRANTIŠEK. „Eseje o typografii“, Revolver Revue, Praha, 2008. ISBN: 978-80-87037-15-7 http://www.quiresiste.com/ LAMAČ, M.: „Studie od secese ke kubismu“. in „Osma a SVU. Teorie, kritika, polemika“, Odeon, Praha, 1992. ISBN 80-207-0404-3. LAKOFF, GEORGE., JOHNSON, MARK.: „Metafory, kterými žijeme“. Host, Brno, 2014. ISBN 978-80-7491-152-1
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). Studijní opory jsou umístěny na https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-1.html, v sekci STUDIUM