|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
malba_kresba_skripta.pdf | skripta | MgA. Pavla Gajdošíková, Ph.D. |
|
||
Kurz se zaměřuje na ateliérovou výuku, která propojuje plošné i prostorové vnímání uměleckého díla. Je prvním představením a setkáním studentů s historickými i současnými tendencemi ve výtvarném umění a jeho následnou transformací do pedagogického procesu. Kurz je rozdělen do blokové výuky a je veden dvěma vyučujícími, praktické semináře na sebe tematicky navazují, propojují se. V první části kurzu zaměřeném na plošnou tvorbu si studenti osvojí základní principy plošné tvorby, především kresby a malby, začlení ji do teoretického kontextu. Studenti prostřednictvím získaných dovedností rozvíjí schopnost výtvarného vidění, myšlení a vnímání plošného zobrazování.V druhé části kurzu, který je zaměřen na prostorovou tvorbu se studenti věnují zejména základní orientace v prostorové tvorbě, její terminologii a historii oboru. Představení hlavních současných představitelů a směrů. Experimentální poznávání možností práce s prostorem formou jednoduchých cvičení. Zaměří se na poznávání vlastností materiálů, různé způsoby jejich využívání. Ateliérová výuka se koncepčně i formálně prolne během prezentace výstavy nebo autorského portfolia studentů. Součástí celého procesu práce studentů je průběžná reflexe a sebehodnocení výtvarného procesu, který zároveň pomáhá pochopit autorskou tvorbu z pozice výtvarného pedagoga. Pochopení a zařazení vlastní tvorby do kontextu současného umění, prostřednictvím návštěvy výstavy v galerijní instituci. Kurz se celkově zaměřuje na transformaci tacitní znalosti do pedagogické praxe. Cílem kurzu je seznámení se a následné pochopení základních funkcí výtvarného výrazu ve výtvarném umění ve vlastní tvorbě a následná schopnost transformace získaných znalostí a výtvarných dovedností do didaktických kompetencí učitele.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Studující se orientuje v plošné a prostorové tvorbě. Studující dovede používat základní výtvarné techniky plošné a prostorové tvorby. Studující vytvoří a reflektuje sérii výtvarných prací.
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|
|
||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
BLÁHA, J., SLAVÍK, J. Průvodce výtvarným uměním V. Praha: SPL, Práce 1997. Odkazy: Rosalind Krauss: Sochařství v rozšířeném poli Krauss_Rosalind_1979_2011_Socharstvi_v_rozsirenem_poli.pdf (monoskop.org) Miwon Kwon: One Place after Another Kwon_Miwon_One_Place_after_Another_Site-Specific_Art_and_Locational_Identity.pdf (monoskop.org)
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (06.10.2024)
|
|
||
Praktický seminář Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
Aktivní účast, seminární práce. Výstupem je výstava prací či prezentace autorského portfolia s vlastní reflexí.
Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Plošné a protorové etudy na téma krajina. Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (17.09.2024)
|
|
||
Zápočet Poslední úprava: Gajdošíková Pavla, MgA., Ph.D. (05.09.2024)
|
|
||
● Studující používá plošné výtvarné techniky (malbu, kresbu). ● Studující používá prostorové techniky výtvarné tvorby (modelování). ● Studující charakterizuje základní výtvarné techniky. ● Studující vytvoří a prezentuje portfolio výtvarných prací, ve kterém charakterizuje a reflektuje svoji tvorbu. ● Studující použivá svou výtvarnou tvorbu v rámci didaktického plánování vyučovacích hodin.
Poslední úprava: Tsikoliya Lenka, MgA. (13.09.2024)
|