|
|
|
||
Oborová praxe z výtvarné výchovy umožňuje studentům nahlédnout do praxe výuky výtvarné výchovy v nejrůznějších typech institucí. Studenti si dle svých preferencí volí jednu z variant praxe.
Pedagogická praxe v zařízení pro volný čas: jejím cílem je systematická podpora a rozvoj kompetencí studentů v práci s žáky základních, středních škol a dospělých ve volnočasových zařízeních zaměřených na tvořivou výtvarnou činnost. Nedílnou součástí cíle je možnost seznámit se s různými podobami a možnostmi výtvarně zaměřených kurzů a kroužků. Student získá možnost pracovat systematicky s žáky v oblasti plánování činnosti a dále vedení či asistování zájmových kroužků. Konkrétně to znamená, že studenti systematicky a pravidelně pracují se skupinou žáků ve výtvarně zaměřeném volnočasovém zařízení. Studentům umožňuje tato praxe získat zároveň znalosti a zkušenosti s organizováním, zajištěním a vedením zájmových, výchovně rekreačních aktivit a prohloubit tak praktické dovednosti v oblasti vedení žáků na úrovni základní a střední školy. Praxe je reflektována a studenti v jejím průběhu pořizují záznamy o jejím průběhu a zařazují je do pedagogického portfolia.
Lektorská praxe: tento typ alternativní praxe umožňuje studentům praktikovat v galeriích, muzeích a dalších kulturních institucích, ve kterých se budou moci po absolutoriu bakalářského studia uplatnit na pozici lektorů zájmového vzdělávání v oblasti práce s uměleckým dílem a výchovy poučeného diváka. V průběhu praxe studenti pozorují práci lektorů, účastní se přípravy a realizace vzdělávacích programů. Praxe je reflektována a studenti v jejím průběhu pořizují záznamy o jejím průběhu a a zařazují je do pedagogického portfolia.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (12.01.2024)
|
|
||
zápočet - vedení pedagogického portfolia se všemi náležitostmi a jeho prezentace Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (12.01.2024)
|
|
||
Základní literatura je k dispozici v Knihovně PedF UK, Knihovně Uměleckoprůmyslového muzea, Knihovně Celetná FF UK, na online databázích oborových časopisů IJETA (International Journal for Education through Art/ https://www.intellectbooks.com/), IJADE (International Journal of Art & Design Education/ https://onlinelibrary.wiley.com/). FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění. Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze) RVP ZV, RVP G, RVP ZUŠ KITZBERGEROVÁ, L.: Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF, 2014. Dostupné z WWW: < http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/final/26_kitzbergova.pdf>. BABYRÁDOVÁ, et. al.: Téma – akce – výpověď. Projektová metoda ve výtvarné výchově. Olomouc, 2015 (dostupné on-line) ROESELOVÁ, V.: Didaktika výtvarné výchovy V, nejen pro ZUŠ. Praha: PedF, 2001. ŠOBÁŇOVÁ et. al.: Tvoříme společně. Olomouc, 2018 (dostupné on-line)
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (12.01.2024)
|
|
||
1) úvodní setkání (organizace semestru, představení vyučujících, škol a institucí, informace k jednotlivým typům praxí) 2) návštěvy škol a dalších vzdělávacích institucí dle konkrétních podmínek 3) prezentace a reflexe pedagogického deníku Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (12.01.2024)
|