|
|
|
||
Kurz je nabízen jako masivní otevřený online kurz (MOOC). Vychází z výzkumného projektu financovaného Evropskou komisí „Acting on the Margins: Arts as Social Sculpture“ (AMASS, 2020-2023). Čím je umění prospěšné společnosti? Může být společenským tmelem a propojovat lidi? Kurz poskytuje přehled o typech sociálně angažovaného umění a jeho postupech v různých vzdělávacích nebo obecně prospěšných organizacích. Představuje různé participativní umělecké metody a iniciativy, které zmírňují společenské problémy, pomáhají tvořit, zapojovat a propojovat komunity a představují vliv umění na wellbeing lidí.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (07.06.2023)
|
|
||
Účastníci se v kurzu seznámí s metodami a postupy, které využívá sociálně angažované umění pro zapojení marginalizovaných komunit. Účastníci prostudují principy, etiku a koncepce komunitního umění. Budou studovat a kriticky reflektovat přístupy sociálně angažovaného umění. Po absolvování kurzu budou účastníci schopni připravit a realizovat vlastní projekt, zaměřený na zapojení marginalizovaných komunit pomocí umění a designu. Kurz je vhodný pro studenty učitelství, studenty umění a designu, pracovníky v kultuře, pedagogy v oblasti umění a tvůrce vzdělávacích a kulturních politik. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (07.06.2023)
|
|
||
Test (MCQ) vycházející z obsahu kurzu. Po úspěšném absolvování testu bude studentovi/studentce automaticky vygenerován certifikát. Pro udělení zápočtu se prosím obraťte na tajemnici Katedry výtvarné výchovy Michaelu Kuříkovou, michaela.kurikova@pedf.cuni.cz. Zápočet bude udělen na základě dodání certifikátu. Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (10.10.2023)
|
|
||
Fulka, J. (2020). Deafness, Gesture, and Sign Language in the 18th Century French Philosophy. Vol. 8 in the Gesture Studies series, edited by Adam Kendon. Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (07.06.2023)
|
|
||
Účastníci kurzu samostatně prochází osmi lekcemi, kde jsou pro ně připraveny video přednášky, praktická cvičení, odkazy na zdroje a seznamy studijní a odborné literatury, vizuální reference a další. Každá lekce vychází ze zkušeností projektu realizovaného v jedné z osmi evropských zemí (Finsko, Česká republika, Portugalsko, Malta, Itálie, Maďarsko, Švédsko a Velká Británie). Kurz absolvují účastníci samostatně podle svých časových možností. Kurz se skládá z 8 lekcí (celkem 108 hodin). Kurz probíhá v angličtině. Kurz najdete na webové stránce https://www.amassmooc.com/, zde je třeba se do kurzu zaregistrovat. • Výtvarná otevřená forma ve výtvarné výchově Neslyšících: Spojování lidí - ČESKÁ REPUBLIKA • Úvod do sociálně angažovaného umění pro inkluzivní komunity - FINSKO • Znevýhodněné komunity a sociální média: Umělecká intervence, vizuální vyprávění příběhů a skutečný hlas lidí - MAĎARSKO • Na designu založené participativní procesy se stakeholdery v oblasti umění a kultury - ITÁLIE • Zapojování různých komunit do umění - MALTA • Způsoby posílení postavení lidí prostřednictvím vizuálního vyprávění a dokumentace - PORTUGALSKO • Evropská kulturní politika a sociálně angažované umění - ŠVÉDSKO • Rozvoj pozitivních partnerství v oblasti sociálně angažovaného umění - SPOJENÉ KRÁLOVSTVÍ Účastníci studují samostatně zadanou odbornou literaturu, sledují videopřednášky, prezentace a podcasty. Mohou si zvolit pořadí, v jakém se chtějí lekcím věnovat. Pokyny k dokončení kurzu jsou poskytovány v průběhu kurzu. Studenti budou hodnoceni prostřednictvím testu - otázky s výběrem z několika odpovědí (MCQ). Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (02.10.2023)
|