|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (01.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (01.02.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (01.02.2023)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky - 60 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení - 120 minut Samostudium literatury (za semestr) - 4 hodiny Práce se studijními materiály (za semestr) - 12 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) - 12 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (15.10.2020)
Party a partitury evropské klasické nástrojové hudby 18., 19. a 20. století, soudobá hudba - notový materiál. Sheets and scores of European classical instrumental music of 18th, 19th and 20th century, contemporary music - music material RUBINSTEIN, A. Moje mnohá léta. Z anglického originálu My Many Years přeložila Vlasta Dvořáčková. H & H Praha, 2003. BRENDEL, A. Hudba, smysl a nesmysl. Praha. Volvox Globator 2016. NEJGAUZ, G. G. Poetika klavíra. Bratislava: ŠHV 1963. MARTIENSSEN, C. A. Tvorivé vyučovanie klavírnej hry. TICHÁ, L. Slyšet a myslet u klavíru. Nakladatelství AMU, Praha 2009. Musik in Geschichte und Gegenwart. Kassel, Basel, London, New Yourk: Baerenreiterverlag, 1989. ISBN 3-7618-5913-9. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. MgA. Vít Gregor, Ph.D. (01.02.2023)
Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi. |