|
|
|
||
Kurz přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I. a výklad nových témat: 1. Problematika vrozených vývojových vad v somatopedii. 2. Poruchy růstu a jejich psychosociální důsledky. 3.Poúrazové stavy v somatopedii ( neurotraumata, úrazy s dopadem na hybnost). 4. Těžké tělesné postižení jako významné omezení tělesného vývoje a pohybových aktivit. 5. Vzácná onemocnění. 6. Rodinný kontext tělesného postižení, rodiče jako neformální pečující. Seminář přináší prohloubení znalostí studentů o aspektech života osob s tělesným postižením, významu jejich zájmových aktivit a budou mít příležitost k práci s osobami s tělesným postižením v rovině praktické (Abilympiáda v JÚŠ).
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (18.02.2020)
|
|
||
Podmínkou ukončení předmětu je prokázání teoretických znalostí v písemném testu min na 80% ( možnost 2 oprav), účast na seminářích ( 1 omluvená absence možná), absolvování sebezkušenostní části kurzu ( účast na Abilmpiádě v JÚŠ). . Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
HÁJKOVÁ, V. (ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA: Epocha & Somatopedická společnost, 1.vyd., 159 s., 2009, ISBN 978-80-904464-0-3. JANEČKOVÁ, M. ( ed.) Poranění mozku: a co dál? Praha: Cerebrum -Sdružení osob po poranění mozku a jejich rodin, 2007. MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012 OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9. VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido, 2006. 304 s. ISBN 80-7315-134-0.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (20.02.2020)
|
|
||
Studium prezentovaných materiálů a povinné literatury. Zvládnutí písemné zkoušky (min 80%). Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (10.02.2020)
|