|
|
|
||
Vymezení základních pojmů vztahujících se k ústavní a ochranné výchově. Klasifikace poruch chování z hlediska speciálně pedagogického. Multifaktoriální pojetí poruch chování. Současný stav ústavní a ochranné výchovy v ČR. Zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy v ČR (diagnostické ústavy, dětské domovy se školou, výchovné ústavy, dětské domovy, zařízení pro děti cizince,střediska výchovné péče). Výchovně-terapeutické přístupy k osobám závislým na náykových látkách. Bio-psycho-socio-spirituální model závislostního chování. Systém ambulantní a rezidenční péče o osoby závislé na návykových látkách. Harm Reduction. Svépomocné organizace působící v ČR. Současná drogová scéna v ČR.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Podmínky zakončení předmětu: Písemná zkouška na základě prostudované literatury a přednášek. Poslední úprava: Šotolová Eva, doc. PaedDr., Ph.D. (02.02.2020)
|
|
||
Kaleja, M. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7510-159-4. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Vymezení základních pojmů z oblasti poruch chování. TÉMATA SEMINÁŘŮ JSOU ZAMĚŘENA NA ÚSTAVNÍ A OCHRANNOU VÝCHOVU, PŘEHLED ZAŘÍZENÍ PRO JEJÍ VÝKON NA ZÁKLADĚ SOUČASNÉ LEGISLATIVY a NA ZÁKLADY ADIKTOLOGIE S DŮRAZEM NA NÁVYKOVÉ LÁTKY A SYSTÉM PÉČE O ZÁVISLÉ. STUDENTI v semináři VOLÍ Z NABÍDKY TÉMAT, VYBRANÉ TÉMA ZPRACUJÍ NA ZÁKLADĚ LITERATURY A LEGISLATIVY A PREZENTUJÍ. SOUČÁSTÍ SEMINÁŘE JE PŘEDNÁŠKA A SEZNÁMENÍ S ETOPEDICKÝM ZAŘÍZENÍM VÝCHOVNÝ ÚSTAV A STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE ČAKOVICKÁ, PRAHA 9(pokud umožní rozvrh) Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (16.05.2019)
|