|
|
|
||
Předmět seznamuje studenty s konkrétními výchovnými problémy ve škole, kázeňskými přestupky a jejich různorodými projevy, s rizikovým chováním jako takovým. Ukazuje možnosti analyzování příčin, resp. faktorů, které se podílejí na jejich vzniku a vývoji. Nabízí různé přístupy, prostředky a metody, pomocí kterých je možno těmto jevům ve školách předcházet, nebo je následně řešit. Program předmětu se opírá také o osobní zkušenosti studentů s problémovým chováním dětí a mládeže na základních a středních školách a získané znalosti z předešlého studia.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Studující s využitím znalostí z oblasti sociální pedagogiky analyzuje, posuzuje a hodnotí modelové situace problémového, rizikového chování žáků v současné škole, vysvětlí způsob a podmínky realizace prevence rizikového chování ve školním prostředí, uvede odborné důvody pro její vhodné zařazení.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (09.09.2024)
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce:
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
|
|
||
BENDL, S.; HANUŠOVÁ, J.; LINKOVÁ, M. (2015). Žák s problémovým chováním: Cesta institucionální pomoci. Praha: Triton. BENDL, S. (2011). Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton. BENDL, S. (2011). Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton JEDLIČKA, R. (2011). Výchovné problémy s žáky z pohledu hlubinné psychologie. Praha: Portál, KOLÁŔ, M. (2011). Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. KYRIACOU, CH. (2005). Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál. KRAUS. B. (2014). Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál. LAZAROVÁ, B. (1998). První pomoc při řešení výchovných problémů. Praha: Strom. PROCHÁZKA, M. (2012). Sociální pedagogika. Praha: Grada. VALENTOVÁ, L. a kol. (2013). Školní poradenství I. Vyd. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. Strategie prevence rizikových projevů chování u dětí a mládeže v působnosti resortu školství, mládeže a tělovýchovy - aktuální znění. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (10.09.2023)
|
|
||
1. Vymezení problematiky rizikového chování. 2. Projevy rizikového chování ve školním prostředí. 3. Kontexty rizikového chování dětí a dospívajících. 4. Příčiny rizikového chování dětí a dospívajících. 5. Prevence a řešení rizikového chování. 6. Školní preventivní program, školní metodik prevence, úloha učitele při realizaci prevence rizikového chování.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (08.09.2024)
|
|
||
Moodle https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8473 klíč k zápisu vám bude zaslán před začátkem semestru. Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|
|
||
Studující s využitím znalostí z oblasti sociální pedagogiky analyzuje, posoudí a zhodnotí modelové situace rizikového chování žáků v současné škole, navrhne možnosti řešení, ale především prevence v různých úrovních. Orientuje se v aktuální legislativě, doporučeních pro prevenci rizikového chování ve školním prostředí. Studující
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (16.09.2024)
|