|
|
|
||
Předmět nabízí orientaci v základním obsahovém a teoretickém vymezení vzdělávání dospělých, uvádí východiska pro porozumění lektorům i účastníkům vzdělávání, zabývá se analýzou praktických zkušeností s různými lektorskými formami a metodami ve vzdělávání dospělých.
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (20.09.2019)
|
|
||
Studující prokáže znalost kontextu vzdělávání dospělých v České republice. Prokáže porozumění specifickým charakteristikám účastníků a lektorů vzdělávání dospělých, osvojí si vybrané metody vzdělávání dospělých. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (31.10.2019)
|
|
||
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Seminární práce 12 hodin, příprava na zkoušku a zkouška 12 hodin. Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Zadání všech úkolů bude upřesněno na semináři a v LMS Moodle Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (20.09.2019)
|
|
||
Beneš, M. (2014). Andragogika (2., aktualiz. a rozš. vyd). Praha: Grada. Bertl, I. (2018). Aktuální témata teorie a praxe vzdělávání dospělých a seniorů (2. doplněné a rozšířené vydání). Praha: Česká andragogická společnost. Dvořáková, M., & Šerák, M. (2016). Andragogika a vzdělávání dospělých: vybrané kapitoly. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Lektor dalšího vzdělávání [Online]. (2006). Retrieved from https://www.narodnikvalifikace.cz/kvalifikace-581-Lektor_dalsiho_vzdelavani
Malach, J., & Chmura, M. (Eds.). (2014). Diagnostika a evaluace ve vzdělávání a učení dospělých. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. Novotný, P. (2009). Učení pro pracoviště: prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. Brno: Masarykova univerzita. Plamínek, J. (2014). Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele (2., rozš. vyd). Praha: Grada. Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada. Půbalová, B. (Ed.). (2018). Vzdělávání dospělých v České republice: výstupy z šetření Adult Education Survey 2016. Praha: Český statistický úřad. Veteška, J. (2017). Úvod do teorie vzdělávání dospělých a andragogiky. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem.
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (20.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Duschinská Karolina, Ing., Ph.D. (20.09.2019)
|