Sociálně psychologický výcvik - OPBQ2P119A
Anglický název: Social-psychological Training
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 0 (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Kateřina Machovcová, Ph.D.
Prerekvizity : OPBQ2P111A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. Studenti si budou moci na modelových příkladech prakticky vyzkoušet vlastní komunikativní schopnosti a dovednosti, pochopení vlastního statutu, pozice včetně revize a reflexe vlastní osobnosti.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Cíl předmětu

Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupi

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Literatura

Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997.
Výrost, J. Aplikovaná sociální psychologie I.II. Praha: Portál, 2000.
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada, 2011.
Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik pro praxi: Nové hry pro výcvikové skupiny. Praha: Grada, 2013.

Další zdroje: Terapeutické a lektorské pomůcky - https://www.b-creative.cz/, http://centrumkompetenci.cz

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Požadavky ke zkoušce

Požadavky pro získání zápočtu: 

Aktivní účast na hodinách včetně účasti na zde prezentovaných aktivitách.

Maximálně jedna absence na výukovém dni předmětu. Nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc.

Příprava a prezentace aktivity psychosociálního rozvoje na hodině a odevzdání písemných podkladů.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
Sylabus

1.      Metody poznání své vlastní osobnosti

2.      Vlastnosti úspěšného vyučujícího, rozvoj měkkých dovedností.

3.      Techniky práce se skupinou, skupinová dynamika.

4.      Zvládání konfliktních situací.

5.      Komunikační dovednosti, zdravá a efektivní komunikace.

6.      Neverbální komunikace, body-image.

7.      Nácvik prezentačních dovedností.

8.      Modelové ukázky a nácvik zvládání zátěžových situací.

9.      Sebevědomí, autorita.

10.  Asertivní chování.

11.  Metody zvládání stresu

12.  Nácvik relaxačních technik.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)