|
|
|
||
Předmět se zabývá psychologickou tematizací motivační problematiky. Cílem předmětu je nejen vysvětlit různé psychologické přístupy k motivaci, ale i pomoci studentům při nastolování komplexnějších výkladových schémat, která jim umožní zvýšit srozumitelnost motivační problematiky. Prostřednictvím předmětu studenti získají vhled do problematiky motivace, a to jak na teoretické úrovni (osvojí si hlavní teorie a koncepty a adekvátní terminologii v rozšířené variantě oproti povinným předmětům, např. Obecná psychologie), tak na úrovni aplikace do reálných situací. Důraz bude kladen zejména na situace ze školního a jinak výchovného prostředí.
Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Cílem předmětu je představit studentům problematiku motivace v její komplexnosti a složitosti a nabídnout cesty k jejímu uchopení jak v teoretické, tak aplikační rovině, a to zejména v edukačním kontextu. Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Celková časová zátěž studenta - 90 hodin, Přidělené kredity: 3, Zakončení: KZ Přímá výuka: cvičení: 1 Příprava na výuku: Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 30 minut Samostudium literatury (za semestr) 45 hodin Práce se studijními materiály (za semestr) 10 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr) 9 hodin Plnění předmětu Příprava na zápočet 20 hodin Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšně splněného vědomostního testu, docházky (tolerance dvou absencí) a aktivní účasti na semináři. V případně nutnosti distanční výuky budou semináře zajištěny formou online setkání, případně bude též využito lms moodle. Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
PAVELKOVÁ, I. Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha, PedF UK, 2002. HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. STUCHLÍKOVÁ, I. Motivace a osobnost. In: BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2010, s. 137-166. HECKHAUSEN, H. Motivation und Handeln. Berlin: Springer, 1980. RHEINBERG, F. Motivation. Stuttgart: Kohlhammer, 2006. ŘÍČAN, P: Motivace. In: ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Obor v pohybu. Praha, Grada, 2010, s. 95 - 114. CAKIRPALOGLU, P.: Motivy a motivace osobnosti. In: CAKIRPALOGLU, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha, Grada, 2012, s. 180 - 194. CAKIRPALOGLU, P.: Frustrace, úzkost, konflikt. In: CAKIRPALOGLU, P. Úvod do psychologie osobnosti. Praha, Grada, 2012, s. 195 - 203. NAKONEČNÝ, M. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|
|
||
Sylabus: Předmět bude tvořen následujícími tématy: 1. Nejpodstatnější motivační teorie (přístupy k motivaci); 3. Motivace učební činnosti (struktura žákovské motivace: výkonová motivace, poznávací motivace, sociální motivace, instrumentální motivace, odměny a tresty; flow motivace aj.); 2. Vliv motivace na průběh učení a jeho výsledky, problémy s žákovskou motivací 4. Diagnostika a autodiagnostika motivačních dispozic jedince Poslední úprava: Urbanová Denisa, Mgr. Ing., Ph.D. (14.09.2021)
|