|
|
|
||
Cílem předmětu je hlubší seznámení s vybranými oblastmi sociálně-psychologického teoretizování a výzkumu. Navazuje na základní poznatky ze sociální psychologie, které si studenti a studentky osvojí v kurzu Sociální psychologie 1.
Hlavní témata: 1) postoje a stereotypy - explicitní a implicitní, automatická aktivace 2) hodnotová orientace 3) kvalita života 4) moc, diskriminace a nerovnost 5) afiliace, přátelské a romantické vztahy 6) agrese, násilí
Setkání budou postavena na studentských skupinových pracích (podrobné informace budou představeny na prvním setkání).
V LETNÍM SEMESTRU 2020/2021 BUDE VÝUKA ZAHÁJEN DISTANČNÍ FORMOU. SETKÁNÍ BUDOU PROBÍHAT V PLATFORMĚ ZOOM. K PŘEDMĚTU EXISTUJE KURZ MOODLE.
Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
K ukončení kurzu je třeba splnit následující podmínky: 1) účast na seminářích (tolerována je jedna nezdůvodněná absence) 2) vypracování skupinového úkolu a jeho prezentace na semináři 3) vypracování dílčích seminárních úkolů 4) závěrečná ústní zkouška Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
Allport, G. W. (2004) O povaze předsudků. Praha: Prostor. (Originál 1954.) Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (30.01.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení s teoriemi a výzkumy v několika tématech (viz níše) a prohloubení schopností aplikovat tyto poznatky na studovaná témata.
Kurz bude založen na přednáškách a skupinové práci studujících, jejíž výsledky budou prezentovány na seminářích. Skupinová práce bude zahrnovat četbu odborného textu a přípravu aplikační aktivity či diskuse na dané téma.
Témata: - Afiliace, vztahy - přátelské a romantické vztahy, jejich vývoj, kulturní specifika - Agrese - sociálně-psychologické faktory ovlivňují individuální a skupinovou agresi - Postoje, stereotypy - automatická aktivice, přesvědčování, implicitní a explicitní rovina - Sociální systém, moc, diskriminace - Hodnoty, hodnotová orientace - Kvalita života Poslední úprava: Smetáčková Irena, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2020)
|