|
|
|
||
Předmět vede k porozumění Evropě jako specifickému prostoru rození smyslu, k němuž patří specifický typ svobody. Přednášky v tomto smyslu provedou studenta základními fenomény a problémy evropského myšlení a tradice. A zároveň ukáží, jak ke svobodě jako úkolu patří též možnost tento úkol nezvládnout, což je největší nebezpečí současné Evropy. Vycházíme přitom z Patočkovy teze, že kořeny Evropy jsou řecká filosofie, křesťanství a osvícenský racionalismus. Těmto kořenům musí současný učitel porozumět i s jejich mezemi a problémy.
Obsah předmětu tvoří témata
1. Evropa a doba poevropská
2. Fenomén hry
3. Fenomén symbolu
4. Znak jako problém a proliferace znaku v současné době
5. Problém pravdy - základní pojetí
6. Výchova jako péče o duši
7. Fenomén domova
8. Fenomén pohybu
9. Problém hodnot a hodnocení
10. Fenomén jinakosti
11. Fenomény das Ge-stell a die Machenschaft
12. Rozlišení mezi ontickým a ontologickým rozuměním.
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (14.10.2019)
|
|
||
Student porozumí Evropě v prohloubeném ontologickém záběru jako specifickému prostoru smyslu. Poslední úprava: Rybák David, doc. Mgr., Ph.D. (22.08.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (19.09.2019)
|
|
||
HEIDEGGER, Martin. Věk obrazu světa. Praha: Oikoymenh, 2013. Oikúmené. Malá řada. ISBN 978-80-7298-490-9. Poslední úprava: Dvořáková Michaela, Ing., Ph.D. (14.10.2019)
|