|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Předmět má 6 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 180 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 60 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 66 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykovauniverzita. 2011. ISBN 978-80-7315-159-1. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. Doporučená literatura: MALEŇÁKOVÁ, Š. VILÍMOVÁ, Š. Pedagogická praxe - cesta od teorie k realitě. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s.r.o., 2008. s. 262-265, 4 s. ISBN 978-80-7392-052-4. DYTRTOVÁ, R. A M. KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-2472-863-6. SLAVÍK, J., SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. In Pedagogika, XLIII, 1993, č.2, s.155-161. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Student pokračuje v práci s portfoliem oborové praxe. Zakládá vlastní reflektivní dokumentaci praxe (vede záznamy z hospitací, rozhovorů s klienty/žáky, vytváří přípravy na vlastní asistentskou praxi, provádí průběžné hodnocení vlastní praxe). Záznamy z praxe jsou klíčovým materiálem v programu předmětu Program řízené reflexe speciálního pedagoga II. Obsahové vymezení:
Studenti využívají elektronický systém podpory v Moodle, kam vkládají zpracované úkoly. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (05.03.2023)
Áktivní účast na souvislé praxi. Povinná 100 % účast na praxi v daném školském zařízení. |