|
|
|
||
Předmět reflektuje praktické působení studentů na pracovištích, při nichž uplatňují své teoretické znalosti a získávají nové zkušenosti s realitou profese. Jejich zkušenosti z oborové praxe II jsou následně předmětem společné diskuse i osobní konzultace s vedoucím praxe. V předmětu Oborová praxe II studenti vstupují do praxe na přiděleném pracovišti, kde své hospitační aktivity rozšiřují o asistentské práce pod supervizí určeného pracovníka – speciálního pedagoga v praxi. Student se zapojuje do činností ve vybraném školském zařízení a připravuje si materiál pro "reflexi praxe", která následuje. Předmět Program řízené reflexe speciálního pedagoga II vytváří prostor pro sdílení zkušeností z oborové praxe, pro výměnu informací získaných plněním jednotlivých úkolů přímo v praxi. Studenti provádějí reflexe k praxi, jejichž významnou součástí je supervize. Zjištění zaznamenaná do portfolia jsou vzájemně reflektována pod supervizí vyučujícího. Supervize vede studenty k hlubšímu porozumění problematiky a profesionalizaci odborných činností.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 50 hodin · oborová praxe, zpracování reflektivních úkolů a příprava na semináře 46 hodin Příprava na zápočet: 30 hodin celkem V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. Je nutné si naistalovat Office 365 pro studenty , návod zde: https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/ Odkaz pro přihlášení do týmu MS Teams Vam bude zaslan pozvankou. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Vložení dokumentace praxe (záznamy z hospitací, přípravy na vlastní asistentskou praxi, průběžné hodnocení vlastní praxe, potvrzení o účasti na praxi a potvrzení o mlčenlivosti) do Moodle (bude upřesněno v rámci seminářů). Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Povinná literatura BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi: teorie a praxe. 1. vyd. Brno: Masarykovauniverzita. 2011. ISBN 978-80-7315-159-1. BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie - skripta pro studenty vykonávající pedagogickou praxi. Praha: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2008. ISBN 978-80-7290-366-5. Doporučená literatura: MALEŇÁKOVÁ, Š. VILÍMOVÁ, Š. Pedagogická praxe - cesta od teorie k realitě. In Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno: MSD spol. s.r.o., 2008. s. 262-265, 4 s. ISBN 978-80-7392-052-4. DÝTROVÁ, R. A M. KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-2472-863-6. SLAVÍK, J., SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. In Pedagogika, XLIII, 1993, č.2, s.155-161. NEZVALOVÁ, D. Reflexe v pregraduální přípravě učitele. 1. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. 72 s. ISBN 8024402084. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|
|
||
Obsahové vymezení: Využívání portfolia v průběhu odborné praxe Asistenční činnost, příprava, sdílení zkušeností jako součást formativního hodnocení. Shrnující reflexe oborové praxe II. Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
|