|
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty po stránce formální i metodologické na zpracovávání bakalářského úkolu. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat.
Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
tudující se připravují po stránce formální i metodologické na zpracovávání bakalářského úkolu. Seznámí se s různými přístupy ke zpracování odborného textu. Získají přehled o základních výzkumných metodách a dovednost s nimi pracovat. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 24 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 30 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka bude probíhat prezenčně s elektronickou podporou v MOODLE. V případě nařízeného distančního vzdělávání na UK bude realizována v čase výuky dle rozvrhu on-line prostřednictvím apliace MS Teams. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (08.02.2022)
|
|
||
Požadavky k udělení zápočtu – výuka s podporou MOODLE: 1. aktivní účast ve výuce, průběžné plnění úkolů v MOODLE 2. zpracování písemného návrhu (projektu) vlastní bakalářské práce vč. předběžného seznamu odborné literatury (citace dle platné normy), 3. prezentace úkolu na semináři (představení tématu, zamýšlených cílů, zvolených metod a předpokládané náplně práce). Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Povinná literatura: GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. 207 s. ISBN 80-85931-79-6 FERJENČÍK, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Jak zkoumat lidskou duši. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-815-9 HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc:Vydavatelství Univerzity Palackého, 2003. 199 s. ISBN 80-244-0765-5. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-7184-569-0. ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ K. aj. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-313-0 Doporučená literatura: DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 2011. 372 s. ISBN 978-80-246-1966-8. HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2006. 583 s. ISBN 80-7367-123-9 HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0458-3. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Obsahové zaměření: 1. Charakteristika základních typů pedagogického výzkumu. 2. Formulování výzkumného problému a výzkumných otázek 3. Charakteristika metod pedagogického, psychologického a sociologického výzkumu. 4. Hlediska pro výběr vhodných témat bakalářských prací. 5. Charakteristika postupných kroků při přípravě bakalářské práce. 6. Práce s odbornou literaturou, bibliografické citace. 7. Jazyková stránka zpracování odborných textů. 8. Obsahová a formální stránka bakalářské práce. Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (11.09.2024)
|
|
||
Studující charakterizuje základních typy pedagogického výzkumu formuluje výzkumný problém a výzkumné otázky charakterizuje metody pedagogického výzkumu (kvalitativní a kvantitativní získávání dat) popisuje postupné kroky při přípravě projektu bakalářské práce pracuje s odbornou literaturou, orientuje se v tvorbě bibliografických citací, cituje dle platných norem koncipuje metodologický postup řešení výzkumného problému s ohledem na potřebnou validitu a reliabilitu Poslední úprava: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (20.09.2024)
|