|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)
Cíle kurzu je možno shrnout do tří základních okruhů: 1) Ověření vlastních interpretačních dovedností, schopností a možností formou vystoupení před publikem. 2) Hodnocení a rozbor přednesených výkonů. Zde se předpokládá vůdčí role studentů vyšších ročníků. 3)Poznávání významných interpretačních a pedagogických osobností minulosti in současnosti, pronikání k podstatě hudebního sdělení i technických prostředků k ní adekvátních.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Olga Kozánková, Ph.D. (15.01.2018)
Komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi. Pro výchovu budoucích pedagogů má interpretačně-pedagogický seminář nezastupitelný význam. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D. (15.05.2019)
K udělení zápočtu se z obsahu předmětu logicky požaduje účast na seminářích a aktivní účast na práci. Omluvitelné jsou max 2 absence za semestr z vážných důvodů. Dálší nezbytnou podmínkou je minimálně jednou interpretovat dílo, pohovořit o historickém kontextu, skladateli a díle samém atp. a ve vzájemné diskusi obhájit vlastní interpretaci. |