|
|
|
||
|
Jedná se o předmět, který je realizován s podporou projektu projektu ESF+ na UK, registrační číslo: CZ.02.02.XX/00/23_022/0008957, klíčová aktivita 6. Má podobu pravidelných skupinových setkání v početně menší skupině studujících s akademickou úzkostí a dalšími psychickými potížemi, studenti mohou být registrováni jako studující se specifickými potřebami, ale nemusí. Účastnit se mohou i studující bez této registrace. Přihlášení do skupiny je otevřené pro studující všech fakult Univerzity Karlovy. Max. počet účastníků je 12. Jedná se růstovou skupinu vedenou zkušenou psycholožkou.
Cílem růstové skupiny je zlepšení efektivity studijních strategií, zvládání studijních nároků v různých fázích studia, společné sdílení a pocit sounáležitosti, který skupina v bezpečném a důvěrném prostředí umožňuje a podporuje. Sekundárním cílem je zlepšení well-beingu studujících a jejich resilience a podpora funkčních copingových strategií ve zvládání nároků vysokoškolského studia. Terciárním cílem růstové skupiny je snížení rizika předčasného ukončení vysokoškolského studia. Skupinová setkání probíhají na půdě Akademické poradny PedF UK, Spálená 10, 2. patro. Poslední úprava: Kucharská Anna, doc. PhDr. PaedDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
|
Jedná se o růstovou skupinu, jejíž cílem je zkvalitnit studijní strategie a akademické kompetence studujících, zlepšení jejich psychického zdraví a posílení jejich wellbeingu. Skupina bude mít pravidelná setkání v týdenní frekvenci, za vedení psycholožky. Maximální počet účastníků je 12, skupina je otevřená pro studující všech fakult UK, pro studující ve všech stupních studia. Dále bude součástí kurzu samostudium a studijní opory v Moodle. Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
|
Kurz je ukončen zápočtem. Podmínkou je pravidelná účast a splnění průběžných úkolů v Moodle. Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
|
Eisenberg, D., Gollust, S. E., Golberstein, E., & Hefner, J. L. (2007). Prevalence and Correlates Jeffries, V., & Salzer, M. (2021) Mental health symptoms and academic achievement factors. Joseph, M. V. (2023). The Impact of Mental Health on Academic Performance: A Comprehensive Examination. Journal of Mental Health Issues and Behavior, 3(06), 1–10. https://doi. Kast, V., & Babka, P. (2012). Úzkost a její smysl. Portál. Kitzrow, M. A. (2003). The Challenge of Retaining Students Who Drop Out: A Longitudinal Kucharská, A., & Janyšková, K. (2022). Poradenské služby na vysokých školách s důrazem Lipson, S. K, & Eisenberg D. (2018). Mental health and academic attitudes and expectations Osicková, M. & Praško, J. (2017). Generalizovaná úzkostná porucha v klinické
Presslerová, P. (2024). Aktuální výzvy funkční diagnostiky u studentů s psychickými potížemi na Univerzitě Karlově. In P. Presslerová (Ed.), Vysokoškolské poradenství – aktuální výzvy a trendy: Sborník příspěvků z konference ,s. 62-69, Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. https://doi.org/10.14712/9788076034921 Presslerová, P. (2023). Best practice: Poradenská podpora studentů s psychickými potížemi v akademickém prostředí. Aula, 31(1), 1-5. Presslerová, P., Škvařil, V., & Hönigová, S. (2022). Úzkost, obavy a tréma během vysokoškolského studia. Praha: PedF UK. Stein, K. F. (2012). Experiences of selected emerging adults with emotional or behavioral
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
