Zkus učit! - OPBK2K003C
Anglický název: Try to Teach!
Zajišťuje: Děkanát (41-DEKAN)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/2, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 20 (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence: critical thinking
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://Garant předmětu: Veronika Laufková. Lektorky: Markéta Sochovská, Hanka Kuzníková (Začni učit: https://zacniucit.cz/)
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Vyučující: Mgr. Markéta Sochovská
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace
Skrze prožitek v rolích žáků a vyučujících dochází k odhalování učitelského sebepojetí. Na každé setkání si studující připraví 15 minut dlouhý učitelský výstup. Ten odučí a od lektorek a spolužáků dostane zpětnou vazbu. Skupina společně zkoumá okamžiky, ve kterých došlo k zaujetí látkou, lektorky odučený výstup pomáhají analyzovat z hlediska jeho struktury, použitých metod a reakcí na “momenty neurčitosti”, např. když dojde k chybě nebo vyrušování. Pomáhají studujícím v jejich zkušenosti sledovat, jestli byl jejich výstup v souladu s jejich chtěným profesním já, případně na rozvoj ve které oblasti se zaměřit.
Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
Podmínky zakončení předmětu

Akitvní účast na semináři

Mikrovýstup

Poskytování kolegiální zpětné vazby

Reflexe

Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)
Výsledky učení

Studující:

-        používá popisný jazyk zpětné vazby

-        plánuje výuku od cílů

-        formuluje chtěná a nechtěná učitelská já

-        citlivě využívá terminologii kompetenčního rámce

-        hodnotí své silné stránky

-        poskytuje a přijímá konstruktivní zpětnou vazbu

Poslední úprava: Laufková Veronika, PhDr., Ph.D. (05.09.2024)