|
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (10.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.01.2024)
Seznámení s teoretickými a praktickými aspekty hudební pedagogiky v jejím vývoji z hlediska učitele hudební výchovy. |
|
||||||||||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.01.2024)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (10.01.2024)
STUCHLÍKOVÁ Iva; JANÍK, Tomáš. Oborové didaktiky: vývoj – stav – perspektivy. Brno : Masarykova univerzita, 2015. 465 s. Dostupné z: file:///C:/Users/uzivatel/Downloads/oborove-didaktiky_vyvoj_stav_perspektivy.pdf HERDEN, J. Hudba jako řeč. Praha: Scientia, 2008. Abdullin, E. B., & Nikolaeva, E. V. (2004). Teoria muzykalnogo obrazovania. Moskva: Academia. Beneš, Z. (2011). Co je a co není oborová didaktika. Teze a podněty k diskusi. Dostupné z http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/280/co_je_neni_oborova_didaktika_Benes.pdf Cmíral, A. (1923). O hudebních projevech dítěte. Hudební výchova, 4(1), 3–5. Cmíral, A. (1932).K vývoji hudebního smyslu u dítěte. Praha: Státní vydavatelství. van Dijk, E. M.,&Kattmann, U. (2007). A research model forthe study of science teachers’ PCK and improvingteachereducation. Teaching and Teacher Education, 23, 885–897. Doležalová, K. (2010). Výzkum dětské tvořivosti. Hudební výchova, 18 (4), 55–57. Fukač, J. (2001). Hudební výchova a pedagogika v proměnách komunikace. In J. Vereš (Ed.),Hudobno-pedagogické intepretácie 6 (s. 9–18). Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre. Gregor, V., Sedlický, T. Dějiny hudební výchovy v českých zemích a na Slovensku. Praha : Supraphon, 1973. 237 s. Helfert, V. (1930). Základy hudební výchovy na školách nehudebních. Praha: Státní nakladatelství. Holas, M.Hudební pedagogika a profesionální hudební výchova. In: Hudobno - pedagogické interpretácie 6. Nitra 2001. Sedlák, F. (1974). Hudební vývoj dítěte. Praha: Supraphon. Slavík, J. (2011). K předmětu didaktik v estetických oborech vzdělávání. Pedagogická orientace, 21(2), 207–225. Slavík, J. (2012). K diskusi o kvalitě oborových didaktik z pohledu vzdělávací oblasti Umění a kultura. Dostupné z http://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/391/Kvalita_obor_didak_umel_vych_2012.pdf
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.01.2024)
A. Dějiny hudební výchovy 1. Mezníky hudební výchovy do 17. století 2. Hudební výchova v osvícenství a do konce 1. světové války 3. Hudební výchova v ČSR a její zásadní mezníky ve XX. století 4. Integrativní a polyestetická hudební výchova 5. Hudebněvýchovné asociace a společnosti v ČR a ve světě B. Historický aspekt hudebních aktivit 1. Popularizace hudby 2. Estetické, psychologické a sociologické předpoklady apercepce 3. Hudební dílo jako východisko hudebních činností 4. Práce s písní 5. Tvořivé aktivity 6. Integrace disciplín a projektová výuka jako předpoklad práce v rámci školního vzdělávacího procesu |
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (28.01.2024)
Prezentace znalosti rozhodujících momentů v dějinách hudební výchovy v českých zemích a rozprava nad seminární prací koncipovanou pro seznámení žáků ZŠ nebo SŠ s vybranou problematikou z dějin výuky hudby (viz sylabus A). Praktický výstup založený na jedné hudebněvýchovné aktivitě (viz sylabus B). |