|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (16.10.2020)
KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha : Supraphon, 1989. Havas, K. Nebojte se trémy. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 80-7058-155-7.
K praxi:
Alderson, R. A New Handbook for Singers and Teachers. New York: Oxford University Press, 2020. ISBN 9780190920449. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D. (12.09.2022)
Hlasová příprava Průběžná příprava repertoáru ke ZK v LS:
Nástrojová příprava Zvládnutí části repertoáru určeného pro 2. ročník. Klavír: Požadovaným repertoárem jsou: 1 skladba z období klasicismu 2 skladby období romantismu 2 dvě drobné skladby autorů 20. století Česká státní hymna Improvizace (klavír i housle) doprovodu lidových písní (druhy stylizací a dalších improvizačních modelů s ohledem na charakter písní). Během semestru student nastuduje 20 písní s doprovodem, předehrou, včetně transpozice do jiných tónin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Kubátová, Ph.D. (31.01.2023)
Předmět sestává z dvou dílčích disciplín: hlasová a nástrojová příprava. Výuka probíhá dle individuálního studijního plánu, který reflektuje hudební, pěveckou a nástrojovou vyspělost a dispozice studenta. Týdenní rozvržení výuky: 1 hod. hlasová příprava + 1 hod. nástrojová příprava. Výuka je realizována ve skupině 2 - 3 studentů.
Hlasová příprava: V návaznosti na požadavky a cíle prvního ročníku je kladen důraz zejména na vyrovnávání hlasového rozsahu a jeho rozšiřování, na schopnost dynamického odstínění hlasu, rozvoj hudební představivosti a stylové a výrazové ztvárnění studovaných skladeb. Pěvecká literatura přihlíží k pěveckým a osobnostním předpokladům studentů a jejich zájmu. Průběžná příprava repertoáru ke ZK v LS zahrnuje:
Nástrojová příprava: V oblasti nástrojové přípravy rozvíjí student své nástrojové dovednosti, při procesu studia jednotlivých skladeb poznává bohatství, hloubku a zákonitosti hudebního umění. Praktické osvojení interpretace zvolených skladeb mu umožňuje proniknout do obsahu i struktury skladeb podrobně a do hloubky. Současně se učí ovládnout nástroj tak, aby jej mohl co nejlépe využívat ve školní praxi. Student nastuduje: b) housle – jednu skladbu z období klasicismu, dvě skladby období romantismu, dvě drobné skladby autorů 20. století Výběr skladeb bude reflektovat možnosti jejich didaktického využití ve školách. Improvizace (klavír i housle) doprovodu lidových písní (druhy stylizací a dalších improvizačních modelů s ohledem na charakter písní). Během semestru student nastuduje 20 písní s doprovodem, předehrou, včetně transpozice do jiných tónin. Česká státní hymna
|