|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
|
|
||
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (15.09.2019)
Cíl spočívá v teoreticko-praktickém osvojení základních formotvorných principů hudby a v získání přehledu o stěžejních meznících hudebně-historického vývoje. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky: 30 minut Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 60 minut Samostudium literatury (za semestr): 30 hodin Práce se studijními materiály (za semestr): 20 hodin Plnění průběžných úkolů (za semestr): 10 hodin Seminární úkol: 5 hodin Příprava na zápočet: 10 hodin |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
BENEŠ, J. Čas a hudobná forma. In: Metódy analýzy a interpretácie hudby z historického a systematického aspektu, II. Bratislava : VŠMU, 1998, s. 39 - 44. ISBN 80-85182-57-2.
Kolektiv autorů: Dějiny české hudební kultury I. (1890-1918) - II. (1918-1945), Praha 1972, 1981 Kouba, Jan: ABC hudebních slohů. Od raného středověku k W. A. Mozartovi. Praha 1988 Lébl, Vladimír (red.): Hudba v českých dějinách od středověku do nové doby. Praha 1989. Michels, Ulrich: Encyklopedický atlas hudby, Praha 2000. Hrčková, Naďa: Dějiny hudby I-VI. Praha 2005 nn. ČERNUŠÁK, Gracian. Dějiny evropské hudby. Praha : Panton, 1964. 486 s. SMOLKA, Jaroslav. Dějiny hudby. Praha : Togga, 2001. 657 s. ISBN 80-902912-0-1. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
Součást komplexně analytická Komplexní analýza vybraných skladeb s ohledem na pedagogické aspekty analýzy Hudba k rozboru: Lidové písně (výběr) Populární písně (výběr) J. Ježek: David a Goliáš F. Max Kníže: Zklamaná láska Josef Říha: Missa brevis Zdeněk Pololáník: Liturgická česká mše J. S. Bach: Malá preludia a fugety (fuga c moll, fuga C dur) J. S. Bach: Temperovaný klavír (Preludium a fuga Es dur) J. S. Bach: Francouzské suity, Anglické suity, Německé suity (výběr) J. S. Bach: Passacaglia c moll J. Haydn: Symfonie S úderem kotlů M. Clementi: Sonatina č. 3 C dur W. A. Mozart: Malá noční hudba W. A. Mozart: Variace C dur L. van Beethoven: Sonáta c moll Patetická F. Schubert: Impromptu As dur J. Brahms: Variace na Haydnovo téma Vicent d´Indy: Istar L. Janáček: Po zarostlém chodníčku V. Sommer: Vokální symfonie P. Eben: Okna pro trubku a varhany V. Novák: Slovácká suita F. Chopin: Etuda (výběr) F. Chopin Preludia (výběr) J. J. Ryba: Rozmilý slavíčku Z. Fibich: Vodník A. Dvořák: Symfonie e moll A. Dvořák: Vodník B. Smetana: Vltava B. Smetana: Polka g moll (Poetické polky) F. Chopin: Valčík As dur Česká státní hymna S. Prokofjev: Pater Lorenzo (Romeo a Julie) S. Prokofjev: Gavota (Romeo a Julie) ---------------------------------------------------------------------------------- Součást vývoje dějin hudby:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
1. Hudba a žánry starověku, antické drama, jeho úloha a jeho novověké pojetí ------------------ Vývoj dějin hudby - LS / pokračování: 1) Duchovní hudba baroka 2) Specifika vývoje barokního slohu v Anglii a Francii 3) Skladatelské osobnosti italské a německé oblasti v druhé pol. 17. století a v první pol. 18. stol. 4) Slohová proměna BAROKO x KLASICISMUS, základní charakteristika doby a hudby cca 1750 - 1800. Instrumentální tvorba druhé pol. 18. stol. 5) Opera 18. století 6) Osobnosti tzv. PRVNÍ VÍDEŇSKÉ ŠKOLY a jejich dílo, žánry, druhy, formy klasicismu 7) České země a autoři české provenience v 17. a 18. stol. 8) Úvod do hudby 19. stol. 9) Beethoven jako symbol umělce romantismu 10) Symfonie v 1. pol. 19. stol. 11) Píseň jako artificiální žánr 19. stol. 12) Opera 1. poloviny 19. stol. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Magdalena Saláková, Ph.D. (02.03.2023)
Prokázání znalosti vývoje hudby a metod jejího zkoumání z hlediska historického a komplexně analytického. Průběžné plnění úkolů na základě aktivní účasti ve výuce s tolerancí nepřítomnosti ve 4 hodinách výuky. Klasifikovaný zápočet má 3 termíny. řádný a 2 opravné. |