Poslední úprava: MgA. Eva Šašinková, Ph.D. (29.01.2021)
Pro uplatnění hráčů na hudební nástroj je vedle individuální výuky nutná orchestrální praxe a hra v komorním orchestru. Komorní orchestr Pedagogické fakulty UK je určen pouze pro hráče na smyčcové nástroje. Výuka orchestrální praxe má přinést zkušenosti v souborové hře, kde je nutná kolektivní práce, přizpůsobivost, vnímání své hry v souladu s ostatními nástroji, a to po stránce rytmické, intonační i dynamické. Hra v komorním orchestru má být pro studenty přípravou na uplatnění v praxi z hlediska profesionálních hudebníků nebo pedagogů, kteří by měli být schopni pracovat s instrumentálním vícehlasem, popřípadě vést instrumentální soubory v rámci pedagogické činnosti. Studenti by se měli v rámci orchestrální praxe naučit nutné základy pro hru v orchestru, orientovat se ve skladbě po formální stránce, orientovat se ve svém partu, naučit se hrát v nástrojové skupině, reagovat na gesta dirigenta. Hra v komorním orchestru by měla rozšířit repertoár studentů o znalost komorních a orchestrálních skladeb. Součástí výuky jsou veřejná vystoupení, která jsou vyvrcholením tvůrčí práce, ale přinesou též studentům zkušenost s chováním a vystupováním na koncertním pódiu. Tvůrčí spolupráce, prezentace na koncertech fakulty i univerzity, seznámení se s organizačním provozem orchestru - to vše je důležitý motivační činitel pro budoucí studium a práci všestranného učitele hudby.
způsob výuky : distanční (do odvolání)
Poslední úprava: MgA. Eva Šašinková, Ph.D. (29.01.2021)
Chamber orchestra play is a necessary complement to individual learning. It fosters a sense of harmony, contributes to a harmonious and rhythmic feeling and also to the development of musical intellectual abilities. It is a collective activity, so the player's attention must not be focused solely on his own performance, but the player is still to evaluate the value of his voice in relation to the others. Playing in a chamber orchestra leads the student to a conscious, creative artistic discipline, enriches his musical thinking about the perception of harmonic polyphony, extends the knowledge of musical literature and overall influences the individual aesthetic development of the student. It leads to creative cooperation, suppressing negative competitiveness. Participating in the overall musical result, presentations at the faculty and university concerts, getting to know the orchestra's organizational operation - all this is an important motivating factor for the future study and work of a versatile music teacher. The Chamber Orchestra of the Faculty of Education of Charles University is intended only for string instruments players.
|