PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Orientační praxe – zahr. ped. stáž - OPBF2F137B
Anglický název: Orientation Practice - Teaching Abroad; an internship
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/3, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)
Zahraniční pedagogická stáž ve Francii, na partnerské Université de Nantes, ESPE (École Supérieure du professorat et de l’éducation) d´Angers Zápis studentů Bc. studia STÁŽ SE V ROCE 2024 NEUSKUTEČNÍ. Stáž se uskuteční pravděpodobně v polovině března v Angers (Région des Pays de la Loire) Cílem stáže je seznámit se s francouzským školským systémem formou observací ve francouzských školách různých stupňů. Součástí stáže je i kontakt s francouzskými studenty učitelství. Výstupem a zápočtovou prací je pak „Rapport de stage“, ve kterém student po návratu popíše své zkušenosti a srovná český a francouzský školský systém. Jde o francouzsky psaný text o cca 4-5 stranách textu. Formální detaily budou vysvětleny během stáže. Program stáže obsahuje i kulturní a poznávací akce v regionu. Cesta je organizována společně s École Supérieure du professorat et de l’éducation, site d´Angers a jejím představitelem Dominiquem Richardem. Program bude znám až před odjezdem a může se během pobytu měnit. KFJL upozorňuje, že cesta není turistickým zájezdem a vedoucí stáže nemohou zajistit splnění přání všech studentů. Další návrhy jsou věcí debaty, poslední slovo však mají organizátoři stáže. Termín informační schůzky k náplni, organizaci a způsobu placení stáže bude upřesněn začátkem LS – studenti se na ceně stáže finančně podílejí (doprava vlastním autobusem a ubytování s polopenzí). Účast na informační schůzce je pro všechny přihlášené studenty povinná. Zápis zápočtu do SIS provede katedra podle zápisového listu, aktivní účasti a na základě odevzdaného “rapport de stage”. Písemnou práci ze stáže je třeba odevzdat do konce zkouškového období LS.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)

PRŮCHA, Jan. Srovnávací pedagogika. Praha: Portál, 2006

ŠŤASTNÝ, Vít, Zuzana SVOBODOVÁ a Jean-Yves ROCHEX. Školní vzdělávání ve Francii. Praha: Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2017

Szymankiewicz, Christine. Le système éducatif en France. Paris: La Documentation française,  2013

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (17.01.2024)

Aktivní účast na pedagogickíé stáži v plném rozsahu.

Zpracování písemné reflexe studijního systému ve Francii v porovnání s ČR.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK