|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (22.01.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (22.01.2021)
Aplikace a prohloubení poznatků a kompetencí získaných v úvodu do studia dějepisu a dalších předmětech na prostředí konkrétní lokality a regionu zvoleného studentem/kou. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (02.10.2020)
V případě nařízené distanční výuky bude ke kontaktu s frekventanty primárně využívána aplikace Moodle, kde budou mj. vyvěšeny PowerPointové prezentace přednášek a příslušné studijní opory. Některé přednášky mohou případně probíhat i v režimu online prostřednictvím aplikace MS Teams. P. S. Starší průběžně aktualizovaná nástěnka předmětu v aplikaci Zonerama zůstává i nadále funkční: https://www.zonerama.com/klastery/Album/315476 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (19.05.2019)
Základní tituly: Petr Vorel, Základy historické regionalistiky, Pardubice 2005 František Roubík, Příručka vlastivědné práce, 2. dopl. vydání, Praha 1947 Dušan Foltýn a kol., Prameny paměti. Sedm kapitol o kulturně historickém dědictví pro potřeby výchovné praxe, Praha 2008
Doporučená literatura: Václav Rameš, Slovník pro historiky a návštěvníky archivů, Praha 2005.
Pozn.: Podrobný rozbor typů relevantní literatury je obsahem samostatné přednášky. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (30.09.2020)
Přednášky, cvičení na učebně, cvičení v terénu, exkurze, konzultace. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (22.09.2020)
1. Úvod do historické regionalistiky 2. Typologie a kritická reflexe literatury využívané v historické regionalistice 3. Písemné prameny a archivní fondy jako pramen poznání regionální historie 4. Kartografické, ikonografické a fotografické prameny regionální historie
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dušan Foltýn (22.09.2020)
Podmínkou udělení zápočtu je osmdesátiprocetní účast na seminářích a vypracování recenze odborné či popularizační práce týkající se studentem zvolené lokality v rozsahu 3 normostran (lze ji nahradit ústní prezentací v semináři). V případě nařízené distanční výuky je účast na seminářích nahrazena splněním domácích úkolů. |