|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)
BARONE, Diane M. Children’s Literature in the Classroom: Engaging Lifelong Readers, New York: Guilford Press, 2011. ISBN 978-1606239384. CARTER, Ronald a LONG, Michael N. Teaching Literature. New York: Longman, 1991. ISBN: 9780582746282 DARIGAN, Daniel L., TUNNELL, Michael O. a JACOBS, James S. Children’s Literature: Engaging Teachers and Children in Good Books. New Jersey:Prentice Hall, 2001, ISBN 978-01-3081-355-8. HAHN, Daniel. The Oxford Companion to Children’s Literature (2nd edition). Oxford University Press, 2015, ISBN 978-0199695140. NODELMAN, Perry a REIMER, Mavis. The Pleasures of Children’s Literature. Boston: Allyn & Bacon, 2003, ISBN 978-08-0133-248-7. REYNOLDS, Kimberley. Children’s Literature: A Very Short Introduction, Oxford University Press, 2011, ISBN 978-0199560240. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)
1. Introduction 2. Traditional literature 3. Traditional literature 4. Picture Books 5. Picture Books 6. Poetry 7. Realistic fiction 8. Modern Fantasy 9. Modern Fantasy 10. Modern Fantasy 11. Contemporary Fiction 12. Contemporary Fiction |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Topolovská, Ph.D. (09.09.2023)
a) docházka - max. 2 absence b) aktivní účast na hodinách c) příprava na jednotlivé hodiny – četba zadaných textů a vypracování jednotlivých úkolů d) součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň |