Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Povinná
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2023). Praha: MŠMT.
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (2021). Praha: MŠMT.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2002). Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
- Common European Framework of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment (2020). Council of Europe.
Doporučená
- Brown, H. D. (2015). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education.
- Evertson, M. C., & Weinstein S. C. (2006). Handbook of Classroom Management; Research, Practice, and contemporary Issues. USA.
- Harmer, J. (1998) How to teach English. Harlow: Pearson Longman.
- Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Malaysia.
- Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita.
- Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. ISBN: 978-019-4355-742.
- Lightbown, P. and Spada, N. (1999) How languages are learned. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
- Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
- Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (p. 204). New York: Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511667305.021
- Rossner, R. (2017) Language teaching competences. Oxford: Oxford University Press.
- Scrivener, J. (2011) Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan. ISBN 978-0-230-72984-1.
- Wallace, J. M. (1995). Training Foreign Language Teachers. UK.
Poslední úprava: PhDr. Petra Kacafírková, Ph.D. (10.09.2023)
Obligatory
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2023). Praha: MŠMT.
- Rámcový vzdělávací program pro gymnázia (2021). Praha: MŠMT.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky (2002). Univerzita Palackého v Olomouci, 2002.
- Common European Framework of Reference For Languages: Learning, Teaching, Assessment (2020). Council of Europe.
Recommended/additional
- Brown, H. D. (2015). Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education.
- Evertson, M. C., & Weinstein S. C. (2006). Handbook of Classroom Management; Research, Practice, and contemporary Issues. USA.
- Harmer, J. (1998) How to teach English. Harlow: Pearson Longman.
- Harmer, J. (2001). The Practice of English Language Teaching. Malaysia.
- Kostková, K. (2012). Rozvoj interkulturní komunikační kompetence. Brno: Masarykova univerzita.
- Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford: OUP. ISBN: 978-019-4355-742.
- Lightbown, P. and Spada, N. (1999) How languages are learned. Oxford, United Kingdom: Oxford University Press.
- Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
- Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching (p. 204). New York: Cambridge University Press. http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511667305.021
- Rossner, R. (2017) Language teaching competences. Oxford: Oxford University Press.
- Scrivener, J. (2011) Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan. ISBN 978-0-230-72984-1.
- Wallace, J. M. (1995). Training Foreign Language Teachers. UK.
|