|
|
|
||
Kurz má za úkol seznámit studující s odborným psychologickým diskurzem, který bude v následujících kurzech aplikován na pedagogickou realitu. V rámci kurzu bude představena psychologie jako samostatná vědní disciplína, ukázána její metodologie a vztah k ostatním oborům. Důraz přitom bude kladen na odlišení laického a vědeckého pohledu na prožívání a chování člověka. Kurz se bude věnovat především základním pojmům z obecné psychologie a psychologie osobnosti, které jsou klíčové pro následné porozumění specifikům dětí předškolního a školního věku a výkonu učitelského povolání. Osvojení psychologické perspektivy vůči uvedeným pojmům bude podpořeno základním uvozením historického vývoje psychologického poznání.
Studující mají k dispozici e-learningový kurz, v němž budou plnit úkoly týkající se probíraných témat, které slouží pro prohloubení znalosti témat a základních psychologických termínů.
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Cílem kurzu je základní seznámení s nejnovějšími poznatky o psychologických zákonitostech učení, výuky a vyučování. Kurz by měl pomáhat v porozumění: 1. procesu (a průběhu) učení, 2. žákovi v kontextu učební situace 3. sobě jako pedagogovi, který reflektuje svoji pedagogickou činnost Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||
Studijní opory se nacházejí zde: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8585 (studenti obdrží heslo do kurzu na prvním setkání).
V případě distanční výuky bude výuka probíhat v reálném čase na platformě Zoom (pokud nebude ve výjimečných případech stanoveno jinak), aktuální informace obdrží studenti mailem. Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Studující získají atest na základně pravidelného plnění úkolů v e-learningu. Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
ATKINSON, Rita L., B. L. FREDRICKSON, G. R. LOFTUS, W. A. WAGENAAE, Ernest R. HILGARD a Susan NOLEN-HOEKSEMA. Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Vydání 3., přepracované. Praha: Portál, 2012. ČÁP J., MAREŠ J. Psychologie pro učitele. Praha:Portál. 2001. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. KASSIN, S. M. Psychologie. Brno: Computer Press, 2007. NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003. PLHÁKOVÁ, A. Dějiny psychologie. Praha: Grada, 2006. PLHÁKOVÁ, A. Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia, 2005. ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada. 2007 SMÉKAL V. Pozvání do psychologie osobnosti. Člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno: Barrister a Principal. 2002 Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Kurz bude věnován následujícím tematickým okruhům:
Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8585 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020). Poslední úprava: Sotáková Hana, PhDr., Ph.D. (23.02.2020)
|
|
||
Po absolvování kurzu studující: 1. aplikují teoretické psychologické principy do vyučování 2. vytváří podmínky pro efektivní učení a vyučování 3. analyzují příčiny studijního neúspěchu Poslední úprava: High Radka, PhDr., Ph.D. (08.10.2024)
|