|
|
|
||
Cílem předmětu je vybavit studující znalostmi a dovednostmi, jak rozvíjet u dětí předškolního věku zájem o poznávání sebe sama, lidí kolem nich a základních společenství (rodina, dětská skupina, třída MŠ). Dále předmět usiluje o to vybavit studenty didaktickými dovednostmi, jak při tomto zkoumání u dětí rozvíjet dovednost klást si otázky, využívat efektivně adekvátní metody (pozorování, dotazování se, porovnávání, apod.) a referovat o svých zjištěních.
Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Student získá znalosti a dovednosti potřebné k rozvoji sociálně humanitní gramotnosti. Identifikuje související témata a navrhne odpovídající vzdělávací nabídku. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Vyčíslení studijní zátěže: Celkem 75 h, z toho 24h přímá výuka, 30h plnění dílčích úkolů a studium odborné literatury, 21h příprava na prezentaci vlastního návrhu vzdělávacího celku. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Bravená, N. Transcendování a nové podněty edukace obratu. In Helus, Z.; Bravená, N.; Franclová, M. Perspektivy uči-telství. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty UK. s. 50–91, 2012. Brophy, J., & Alleman, J. Children‘s thinking about cultural universals. Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates, 2006. Brophy, J., Alleman, J., & Halvorsen, A. L. Powerful social studies for elementary students. Belmont: Wadsworth Cengage Learning, 2013. Felcmanová, Alena a kol. Persona Dolls – panenky s osobností. Jak rozvíjet prosociální postoje dětí. Praha: Člověk v tísni, 2015. ISBN 978-80-87456-62 Klusák, M.. Poznávání sociálního prostředí. In Z. Kolláriková & B. Najvar, et al., Didaktické kazuistiky v oborech školního vzdělávání (s. 309–323). Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pupala (Eds.). Předškolní a primární pedagogika (s.363–400). Praha: Portál, 2001. Stará, J. Od fikce k realitě. In J. Slavík, J. Stará, K. Uličná, & P. Lipman, M.Thinking in education. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, xii, 2003, 304 p. ISBN 05-210-1225-2 Šmelová, E., Prášilová, M. a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Praha: Portál, 2018. https://www.thephilosophyman.com/free-p4c-resources/eyfs https://www.thephilosophyman.com/free-p4c-resources/ks1 Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (06.01.2020)
|
|
||
Témata: Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Aktivní účast. Prezentace vlastního návrhu vzdělávacího celku pro děti předškolního věku, téma si student volí samostatně dle svého zájmu. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8728 (heslo pro hosta je akreditaceUMS2020) Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (05.09.2023)
|