|
|
|
||
Cílem přednášek je seznámit se s diagnostikou a vzděláváním dětí s odkladem školní docházky. Získat orientaci o školní zralosti a školní připravenosti. Obsahem seminářů je diskuze na zvyšujícím se počtem dětí s OŠD, prevence, pedagogická diagnostika, individuální vzdělávací plán atd.
Témata:
Pedagogická diagnostika školní připravenosti a školní zralosti
Odklady školní docházky
Spolupráce MŠ a ZŠ
Návaznost preprimárního a primárního vzdělávání
Diskuse nad aktuálními problémy a příp. sdílení zkušeností z praxe (zvyšující se počty dětí s OŠD, poruchy učení, hodnocení dětí, standardy předškolního vzdělávání, domácí vyučování, zahájení povinné školní docházky v pěti letech, povinný předškolní ročník, přípravná třída atd.)
Požadavky na zápočet: aktivní účast na prezenční výuce (75%), v případě distanční výuky plnění úkolů v Moodle, seminární práce (podrobnosti budou sděleny na prvním setkání)
Studijní zátěž: 24 hod přímá výuka, 25 hod sběr dat, příprava a zpracování seminární práce, 26 hodin samostudium odborné literatury a plnění průběžných úkolů dle zadání vyučující.
Poslední úprava: Zemanová Lenka, PhDr. Mgr., Ph.D. (07.10.2020)
|
|
||
Studijní zátěž: 24 hod přímá výuka, 25 hod sběr dat, příprava a zpracování seminární práce, 26 hodin samostudium odborné literatury a plnění průběžných úkolů dle zadání vyučující Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (11.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura: JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-474-8 KROPÁČKOVÁ, J. Budeme mít prvňáčka. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-359-8. KUCHARSKÁ, A., ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. Praha: Scientia, 2003. JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. Praha: D&H, 1998. ŠULOVÁ, L. Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2014. ISBN 978-80-7478-542-9.
Další doporučená literatura: VERECKÁ N. Jak pomáhat dětem při vstupu do školy. Praha, Lidové noviny 2002. ISBN 80-7106-474-2. Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (04.06.2017)
|
|
||
Požadavky na zápočet: aktivní účast na prezenční výuce. Vypracování a prezentace případové studie dítěte s OŠD, se kterým bude student/ka realizovat individuální práci. Poslední úprava: Koželuhová Eva, PhDr., Ph.D. (08.09.2022)
|