|
|
|
||
Úvodní motivační praxe uvádí studenty do problematiky pedagogické práce s dětmi předškolního věku. Studenti se seznamují s prostředím, organizací, personálem i vybavením mateřské školy, administrativní stránkou pedagogické praxe, potřebami dětí předškolního věku a náplní práce učitelek. Stěžejní činností této náslechové pedagogické praxe jsou hospitační činnosti. Studenti se učí navázat kontakt s dětmi, pozorovat a analyzovat jak práci učitelky, tak i činnosti dětí. Součástí výuky je týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole.
Časová zátěž (3 kredity):
- přímá výuka na semináři: 12 hodin
- praxe doprovázená vyučujícím: 30 hodin
- práce na úkolech v Moodle a příprava na výuku v rámci týdne praxe: 20 hodin
- příprava na prezentaci vlastní praxe: 13 hodin
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Úvodní setkání 8.10.2020 proběhne pro obě paralelky společně od 8:00 na linku meet.google.com/esy-wfma-bqj.
Pro další práci paralelek budou mít studenti zveřejněny linky a přístupová hesla v příslušném čase v Moodle kurzu.
Rozvržení výuky v semestru:
1. setkání 8.10.2020: úvodní setkání společné pro obě paralelní skupiny - vyučující Dr. Loudová Stralczynská.
2. setkání 19.11.2020 věnují studentky přípravě prezentace v rámci skupin z jednotlivých FMŠ. Studentky si přípravu organizují samostatně v rámci skupiny z každé FMŠ. Není společné setkání online v celé skupině.
3. setkání 17.12.2020: práce probíhá již ve 2 paralelních skupinách (1. Dr. Loudová, 2. Mgr. Nožičková); prezentace 3 skupin: FMŠ Na Výšinách + FMŠ Arabská + FMŠ Štolmířská. Setkání probíhají v MS Teams (odkazy jsou v Moodle) 4. setkání 7.1.2021: práce probíhá již ve 2 paralelních skupinách (1. Dr. Loudová, 2. Mgr. Nožičková); prezentace 3 skupin: FMŠ Sokolovská, FMŠ Sluníčko pod střechou, FMŠ Přírodovědná. Setkání probíhají v MS Teams (odkazy jsou v Moodle) Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (16.11.2020)
|
|
||
Základní literatura: OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2018 dostupný na http://www.nuv.cz/file/775/. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi. I. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017. 253 stran. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Individualizace ve výchově a vzdělávání dětí předškolního věku. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. 152 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-5115-2. Doporučená literatura: Pedagogické časopisy, materiály zveřejněné vyučujícím v online-kurzu v Moodle Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Obsahem předmětu je:
Týdenní pedagogická praxe ve fakultní mateřské škole. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Podmínkou splnění předmětu je - Absolvování týdenní souvislé pedagogické praxe ve vybraných fakultních mateřských školách a plnění zadaných úkolů během tohoto týdne. - Založení pedagogického portfolia. - Splnění zadaných úkolů v online-kurzu v Moodle. - Skupinová prezentace výstupů praxe na semináři. - Aktivní účast na seminářích (80% docházka) a reflexe vlastní pedagogické praxe a dosavadních pedagogických zkušeností. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|