|
|
|
||
Obsahem kurzu je uvedení do studia předškolní pedagogiky, osvojení si základní pedagogické terminologie a pochopení významu studia pedagogické teorie pro učitelskou profesi. Náplní přednášek je seznámení se základními pedagogickými pojmy a orientace v systému pedagogických věd se zaměřením na oblast předškolní pedagogiky.
Časová zátěž (2 kredity, 60 hodin práce studenta):
- přímá výuka: 24 hodin
- práce na úkolech v Moodle: 14 hodin
- příprava na závěrečný test: 12 hodin
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (30.09.2020)
|
|
||
Výuka se bude uskutečňovat DISTANČNĚ, pokud nebudou podmínky určeny UK jinak. Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (16.11.2020)
|
|
||
Základní literatura HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5. DVOŘÁČEK, Jiří. Základy pedagogiky. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2014. 272, xxvii s. Vysokoškolská učebnice. ISBN 978-80-245-2014-8. ŠVARCOVÁ, I. Základy pedagogiky. Praha, VŠCHT 2005, ISBN 80-7080-573-0. KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana a Branislav PUPALA. Předškolní a primární pedagogika: Predškolská a elementárna pedagogika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-828-9 OPRAVILOVÁ, Eva. Předškolní pedagogika. Vydání 1. Praha: Grada, 2016. 220 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5107-8. OPRAVILOVÁ, E., KROPÁČKOVÁ, J. Studijní texty k předškolní pedagogice s úvodem do pedagogiky. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-251-2. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0456-5. PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN97880-7367-647-6. PRŮCHA, Jan a kol. Předškolní dítě a svět vzdělávání: přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. Vydání první. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 254 stran. ISBN 978-80-7552-323-5. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ. H. Pedagogika pro učitele. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-2473357-9. ZORMANOVÁ, Lucie. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 239 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-4590-9.
Doporučená literatura: Pedagogické časopisy Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Témata:
Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. K požadavkům na splnění předmětu patří: · aktivní účast · zápočtový test (je možné dvakrát opakovat) · individuální a skupinová příprava úkolů na jednotlivá setkání Poslední úprava: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|